P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Postprzez macias13_84 » środa, 8 lipca 2015, 09:14

Po CA nie będzie żadnych linii, a ewidentnie były ale ledwo widoczne. Teraz walczę ze skrzydłami w Ile-2m i zalewam surfacerem 500 następnie ścieram patyczkiem nasączonym LT, i zostają delikatne, ledwo widoczne linie, w moim wypaddku... kicha i będę musiał zalać CA, ale u Ciebie może się sprawdzić
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Reklama

Re: P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Postprzez Tomasz Porosiło » środa, 8 lipca 2015, 09:56

ciekawostka z How to Build Tamiya's 1/32 P-51D Mustang

Obrazek
Avatar użytkownika
Tomasz Porosiło
 
Posty: 458
Dołączył(a): środa, 15 lipca 2009, 13:01

Re: P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Postprzez Kuba P. » środa, 8 lipca 2015, 10:00

Krystian Ciechowicz napisał(a):
Kuba P. napisał(a): Miejscami mimo trzykrotnego szpachlowania (tamiya putty, surfacer, tamiya...) linie lekko prześwitują i już chyba tak zostanie, zobaczę jak to wyjdzie spod srebrnej farby. ...

Zrobiłbyś to CA raz i nie byłby problemu.


Ale przecież nie ma żadnego problemu :lol:
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Postprzez HK1885 » środa, 8 lipca 2015, 10:20

Kuba P. napisał(a):Miejscami mimo trzykrotnego szpachlowania (tamiya putty, surfacer, tamiya...) linie lekko prześwitują i już chyba tak zostanie, zobaczę jak to wyjdzie spod srebrnej farby.

No ... tutaj raczej jest do przewidzenia, że po srebrnej farbie linie nadal będą prześwitywać.
Chyba, że to efekt, który chcesz świadomie osiągnąć.


Jak patrzę na diagram to wychodzi mi, żeby:
    1.niebieski obszar (szpachla natryskowo x 2) - zalać CA i wyszlifować na gładko
    2.zielony obszar (szpachla natryskowo x 1) - zalać CA i wymyć debonderem tak, żeby linie prześwitywały.

Natomiast ciekawostką (i to grubą) jest dla mnie info z podlinkowanego przez Tomka artykułu:

U.S. paint manufacturers (DuPoint being one of many) sent thosuands of gallons of paint to England for RAF aircraft built in England.

bo to by oznaczało, że nawet budowane w Anglii maszyny mogły otrzymywać amerykański kamuflaż.
Avatar użytkownika
HK1885
 
Posty: 1912
Dołączył(a): wtorek, 25 czerwca 2013, 12:14

Re: P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Postprzez greatgonzo » środa, 8 lipca 2015, 12:14

HK1886 napisał(a):to by oznaczało, że nawet budowane w Anglii maszyny mogły otrzymywać amerykański kamuflaż.


Mało prawdopodobne. AM mogło ściągać farby zza oceanu, ale po co by im były amerykańskie kolory? A konia z rzędem temu, kto odróżni np amerykański Dark Earth od Dark Earthów produkowanych w różnych brytyjskich wytwórniach. Nie brałbym też za pewnik procesu nakładania warstw na skrzydła opisanego we wspomnieniach w artykule. Nie zgadza się z dokumentacją.
Ostatnio edytowano środa, 8 lipca 2015, 12:35 przez greatgonzo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Postprzez Kuba P. » środa, 8 lipca 2015, 12:14

HK1886 napisał(a):Chyba, że to efekt, który chcesz świadomie osiągnąć.


Tak.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Postprzez HK1885 » środa, 8 lipca 2015, 12:48

greatgonzo napisał(a):Nieprawdopodobne.

A jednak! :mrgreen:

greatgonzo napisał(a):AM mogło ściągać farby zza oceanu, ale po co by im były amerykańskie kolory? A konia z rzędem temu, kto odróżni np amerykański Dark Earth od Dark Earthów produkowanych w różnych brytyjskich wytwórniach.

Nie chodzi mi o odróżnianie kolorów, bo to na czarno-białych fortkach, albo próbkach, które mają siedemdziesiąt lat jest to średnio wiarygodne i celowe.
Chodzi mi o FAKT. Do tej pory nie miałem pojęcia, że farby były ściągane zza oceanu więc w takim układzie dywagacje o odcieniach kolorów temperate land albo day fighter scheme mają umiarkowany sens.

A dodatkowo - jeśli fabryki używały tych amerykańskich farb - jest możliwe, że fabrycznie nowy spitfajer był pomalowany amerykańskim olive drab zamiast dark green, bo to zbliżony odcień i akurat był na stoku.

Mam nadzieję, że teraz jest jaśniej.
Avatar użytkownika
HK1885
 
Posty: 1912
Dołączył(a): wtorek, 25 czerwca 2013, 12:14

Re: P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Postprzez greatgonzo » środa, 8 lipca 2015, 13:01

HK1886 napisał(a):jest możliwe, że fabrycznie nowy spitfajer był pomalowany amerykańskim olive drab zamiast dark green, bo to zbliżony odcień i akurat był na stoku.


Właśnie to jest mało prawdopodobne. AM mogło zamawiać amerykańskie farby ale po co im byłyby amerykańskie kolory? OD na stoku skąd niby miałby się wziąć? To się nie konweniuje z praktyką w GB i nieznane są żadne dokumenty dopuszczające taką możliwość. A pamiętajmy, że odstępstwa od zasad są tu zwykle udokumentowane. I to właśnie w drugą stronę pojawiły się problemy, kiedy amerykańskie samoloty trzeba było kamuflować RAFowskimi kolorami.

Oczywiście pamiętam, że niemożliwe to hełm na drugą stronę itp.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Postprzez macias13_84 » środa, 8 lipca 2015, 13:13

Ale w tekście jest tylko że amerykańscy producenci farb wysłali..., może same kolory były typowo RAFowskie, zamówiono cześć w US bo rodzime fabryki niewyrabiały z potrzebami.

This is why many RAF paints were manufactured in the U.S. ...
...After the aircraft was flight-tested it was painted with US manufactured RAF green on the above surfaces and most probably an RAF grey on the bottom surfaces...

Jak dla mnie typowe RAFowskie kolory z tym że produkowane w US by mieć czym pomalować te RAFowskie wersje
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Postprzez HK1885 » środa, 8 lipca 2015, 13:35

Panowie, ale wy chyba dyskutujecie w tym momencie sami ze sobą. :mrgreen:

Napisałem:

HK1886 napisał(a):Chodzi mi o FAKT. Do tej pory nie miałem pojęcia, że farby były ściągane zza oceanu więc w takim układzie dywagacje o odcieniach kolorów temperate land albo day fighter scheme mają umiarkowany sens.

Bo mamy jakiś tam wzór od AM, brytyjską farbę o kolorze lepiej lub gorzej zbliżonym do wzornika + farbę od amerykańskiego producenta, a dobrze pamiętam dyskusję jaka się była przewaliła przez internety o odpowiednikach RAFowskich kolorów od DuPonta.

Przykład ze Spitfajerem jest akurat skrajnością, ale on też w jakiś sposób opisuje zjawisko.

Teraz konweniuje?

:D
Avatar użytkownika
HK1885
 
Posty: 1912
Dołączył(a): wtorek, 25 czerwca 2013, 12:14

Re: P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Postprzez macias13_84 » środa, 8 lipca 2015, 13:42

Gra i buczy :mrgreen:
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Postprzez greatgonzo » środa, 8 lipca 2015, 16:17

Ja na pewno nie pisałem o Spitfire malowanym OD przez brytyjski przemysł, więc nie ma mowy bym dyskutował sam ze sobą. A podważam prawdopodobieństwo takiego właśnie zdarzenia. Może faktycznie mi się przywidziało, ale chyba ktoś tu taką wizję jednak przytoczył ;).


Rozpoznać co autor miał na myśli pisząc RAF green, czy RAF grey to ja się nawet nie podejmuję próbować.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Postprzez HK1885 » sobota, 18 lipca 2015, 21:31

No cóż, zabiegi przy dziesięcioletnim Mustangu skończyły się tym, że musiałem zakupić kolejnego...

Obrazek

:lol:

Plus jest taki, że tutaj żadnego kombinowania, wpasowywania czy przerabiania nie będzie.
Yahutablica, pasy i wszystko z dodatków.
Avatar użytkownika
HK1885
 
Posty: 1912
Dołączył(a): wtorek, 25 czerwca 2013, 12:14

Re: P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Postprzez tomek_chacewicz » sobota, 18 lipca 2015, 22:07

A może by tak NMF? Kalki mogę podrzucić. ale tylko dolne lub górne bo tego środkowego ja robię ;o)

Obrazek
pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
tomek_chacewicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): poniedziałek, 17 marca 2008, 13:47
Lokalizacja: Warszawa - Odolany

Re: P 51 Mustang Mk III / TAMIYA 1:48

Postprzez Kuba P. » sobota, 18 lipca 2015, 23:04

Tomek ja bym chętnie przytulił bo właśnie takich kalek szukam.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości