Bf 109 G-2 Hobby Boss 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Bf 109 G-2 Hobby Boss 1:48

Postprzez Rafako » sobota, 12 grudnia 2015, 14:35

Witam kolegów forumowiczów!
Ostatnio w przypływie słabości do wszystkiego co ma w nazwie Bf zanabyłem ostatni wypust Hobby Bossa czyli Bf 109 F-4 który po bliższym poznaniu okazał się (wg mojej skromnej wiedzy) Bf 109 G-2 :)
Sam model w mojej ocenie całkiem niezły choć miejscami nierówny i niekonsekwentny. Bo jak inaczej go określić skoro z jednej strony ma całkiem dobre wnętrze, fajne nitowanie i bardzo dobrą składalność a z drugiej strony lufy karabinów MG 17 są odlane razem z osłoną silnika a pylon dodatkowego zbiornika wg producenta znajdował się w osi samolotu... Tak czy siak po drobnych korektach i uzupełnieniach (pasy Edka, lufy RB, przesunięcie wspomnianego pylonu) doszedłem do etapu wyboru malowania.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ponieważ to co proponuje HB jest raczej na pewno zestawem do F-4 (wlew paliwa na lewej burcie pod kabiną) to po poszukiwaniach w internecie jestem skłony zmalować coś takiego:

Obrazek

Czy ktoś z szanownych kolegów ma wiedzę lub dysponuje jakimiś informacjami lub zdjęciami potwierdzającymi istnienie takiego samolotu i poprawność tej barwnej grafiki?
Pozdrawiam, Rafako !
Avatar użytkownika
Rafako
 
Posty: 227
Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 18:29
Lokalizacja: Rzeszów

Reklama

Re: Bf 109 G-2 Hobby Boss

Postprzez net_sailor » sobota, 12 grudnia 2015, 17:23

Jeśli mogę się odezwać to zanim zadecydujesz, że model jest w wersji F czy G sprawdź jakie oszklenie Hobby Boss raczył dołączyć do pudełka. Bo same pypcie z wersji G na osłonie silnika to jedno, ale zobacz czy osłona kabiny ma ciężkie jak w Gustawie czy lekkie jak we Friedrichu ramy oszklenia?
Zauważyłem też, że model nie ma wyodrębnionych linią podziału klap do chłodnicy na górnej powierzchni skrzydeł. :shock:
To była dość wyraźna linia nawet jak ta cześć klapy była podniesiona do poziomu reszty skrzydła, zobacz choćby tutaj:
Obrazek
Obrazek

Na tym etapie mógłbyś też naciąć linię podziału na grzbiecie kadłuba i pod kadłubem - dokładnie w linii podziału połówek.
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Bf 109 G-2 Hobby Boss

Postprzez dewertus » sobota, 12 grudnia 2015, 20:58

Mam ten model - HB walnęło się w grafice (na której rzeczywiście widnieją sylwetki wczesnych Gustawów. W środku jest Fridrich :)
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bf 109 G-2 Hobby Boss

Postprzez Rafako » poniedziałek, 14 grudnia 2015, 16:41

net_sailor napisał(a):Jeśli mogę się odezwać to zanim zadecydujesz, że model jest w wersji F czy G sprawdź jakie oszklenie Hobby Boss raczył dołączyć do pudełka. Bo same pypcie z wersji G na osłonie silnika to jedno, ale zobacz czy osłona kabiny ma ciężkie jak w Gustawie czy lekkie jak we Friedrichu ramy oszklenia?


Mam takie, ale nie wiem czy ze zdjęcia można coś wywnioskować...

Obrazek

Obrazek

net_sailor napisał(a):Zauważyłem też, że model nie ma wyodrębnionych linią podziału klap do chłodnicy na górnej powierzchni skrzydeł. :shock:
To była dość wyraźna linia nawet jak ta cześć klapy była podniesiona do poziomu reszty skrzydła

Na tym etapie mógłbyś też naciąć linię podziału na grzbiecie kadłuba i pod kadłubem - dokładnie w linii podziału połówek.


To cenne uwagi bo o ile o liniach podziału na grzebiecie i spodzie kadłuba pamiętałem to zupełnie mi umknął brak linii wydzielającej klapy na górze skrzydeł.

dewertus napisał(a):Mam ten model - HB walnęło się w grafice (na której rzeczywiście widnieją sylwetki wczesnych Gustawów. W środku jest Fridrich :)


To teraz już niczego nie kumam... Byłem pewien, że dwa wloty powietrza po każdej stronie kadłuba za kołpakiem, brak wlewu paliwa na lewej burcie pod kabiną i inne niż okrągłe wnęki podwozia to elementy charakterystyczne dla wersji Gustav...
Pozdrawiam, Rafako !
Avatar użytkownika
Rafako
 
Posty: 227
Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 18:29
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bf 109 G-2 Hobby Boss

Postprzez Murek » wtorek, 15 grudnia 2015, 13:21

Nie wiem czy wiele pomogę ale: rama osłony Bf 109F była lekka, nitowana, taka jak w wersji E i nie miała słupka bocznego, w tym miejscu zachodziły nieco na siebie szyby i może to wyglądać na słupek. Od wersji G rama była solidna, spawana i występował słupek boczny.
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3116
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Bf 109 G-2 Hobby Boss

Postprzez net_sailor » wtorek, 15 grudnia 2015, 14:01

Rafako napisał(a): Byłem pewien, że dwa wloty powietrza po każdej stronie kadłuba za kołpakiem, brak wlewu paliwa na lewej burcie pod kabiną i inne niż okrągłe wnęki podwozia to elementy charakterystyczne dla wersji Gustav...

Dobrze myślisz.

Rafako napisał(a):Obrazek

Takie trochę ni pies ni wydra... Słabo widać te ramki. Według mnie jak nie pomalujesz słupka bocznego w odchylanej części to ujdzie jako F. Ale sam musisz porównać pod co bardziej pasuje.
Friedrich:
Obrazek
Obrazek

Gustav:
Obrazek
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Bf 109 G-2 Hobby Boss

Postprzez HK1885 » wtorek, 15 grudnia 2015, 19:18

To tak nieśmiało zapytam w ramach offtopu co to w końcu jest - Gustaw czy Friedrich - bo z chęcią bym sobie sprokurował jakiegoś fina czy rumuna w wersji G-2?

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
HK1885
 
Posty: 1912
Dołączył(a): wtorek, 25 czerwca 2013, 12:14

Re: Bf 109 G-2 Hobby Boss

Postprzez net_sailor » wtorek, 15 grudnia 2015, 20:22

HK1886 napisał(a):To tak nieśmiało zapytam w ramach offtopu co to w końcu jest - Gustaw czy Friedrich - bo z chęcią bym sobie sprokurował jakiegoś fina czy rumuna w wersji G-2?

Generalnie po spiłowaniu tych wlocików na osłonie silnika model może udawać eFkę. Oszkleniu też raczej bliżej do F, choć ramkom brak finezji.

HK1886 napisał(a):Obrazek

MT-213 jest w wersji G-2. Więcej fotek tej sztuki:
http://www.maailmapalaa.net/lentokoneet ... -2-mt-213/

HK1886 napisał(a):Obrazek

Jeśli chodzi o Rumuna to podejrzewam, że to ta maszyna ale że jest przykryta pokrowcem to nic nie widać (z tego kąta nie widać nawet działek pod skrzydłami) :? :
Obrazek
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Bf 109 G-2 Hobby Boss

Postprzez Jacek Bzunek » wtorek, 15 grudnia 2015, 21:04

HK1886 napisał(a):To tak nieśmiało zapytam w ramach offtopu co to w końcu jest - Gustaw czy Friedrich - bo z chęcią bym sobie sprokurował jakiegoś fina czy rumuna w wersji G-2?

Nie lepiej Hasegawy poszukać?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Bf 109 G-2 Hobby Boss

Postprzez dewertus » wtorek, 15 grudnia 2015, 22:06

Należy jeszcze pamiętać, że eFka miała kółko ogonowe chowane, a Guciu już nie. W HB jest chowane... Dla mnie HB to taka przejściówka z eFki na Gietkę - ma elementy jednego i drugiego. Ja tam będę robił eFkę bo chyba mimo wszystko więcej ma z eFki niż z Gietki.

Kwinto - zrób sobie makarona http://www.150gct.it/static.php?file=static/Colore7.htm :

Obrazek

Obrazek
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bf 109 G-2 Hobby Boss

Postprzez net_sailor » wtorek, 15 grudnia 2015, 22:25

Wczesne G wnękę na tylne koło posiadały tylko goleń była blokowana na stałe. Przeważnie łączy się to z powiększonym rozmiarem opony, która nie mieściła się do środka. Widać to np. na fotkach MT-213 w locie (jeszcze z dostawczym kodem bocznym).
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Bf 109 G-2 Hobby Boss

Postprzez Rafako » środa, 16 grudnia 2015, 11:13

Po prześledzeniu wszystkich postów z tego wątku i porównaniu z tym co oferuje HB skłaniał bym się do tego, że modelowi bliżej jednak do G-2 niż do F-4. Jedyne zastrzeżenia budzić może oszklenie i nie chodzi tu nawet o brak bocznego słupka na otwieranej części bo ten wg mnie jest co ewentualnie zarys trójkątnych szybek na wiatrochronie (proponowanym przez HB) które występowały do wersji F a od G były zaślepione.

net_sailor napisał(a):Obrazek


Nie wiem natomiast jak ma się sprawa z dodatkowym chwytem (chwytami?) powietrza umieszczanym czasami na tych zaślepionych elementach bo przeglądając zdjęcia przytoczonego tu w wątku fińskiego MT-213 mam wrażenie, że na jednych zdjęciach są te wloty a na innych ich nie dostrzegam.

Jeśli już jesteśmy przy tych fińskich gustavach to czy ktoś z kolegów podpowie czy istnieją jakieś gotowe kolory z palety Gunze lub Tamiya które można by wykorzystać do tych malowań?
Pozdrawiam, Rafako !
Avatar użytkownika
Rafako
 
Posty: 227
Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 18:29
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bf 109 G-2 Hobby Boss

Postprzez macias13_84 » środa, 16 grudnia 2015, 11:30

Cześć G-2 przebudowano podobno z Friedrichów, może taką właśnie hybrydę zastosował HB
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Bf 109 G-2 Hobby Boss

Postprzez Rafako » środa, 16 grudnia 2015, 13:43

Albo im się zawartość pudełek pomieszała :D

Obrazek
Pozdrawiam, Rafako !
Avatar użytkownika
Rafako
 
Posty: 227
Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 18:29
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bf 109 G-2 Hobby Boss

Postprzez net_sailor » środa, 16 grudnia 2015, 13:53

Raczej wzięli jakiegoś mieszańca na wzór bez wnikania w szczegóły. Przykładowo Bf 109F z osłoną silnika od wczesnego G przyczepiony do Mistela:
Obrazek
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości