PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Postprzez niwm » piątek, 20 listopada 2015, 15:51

Witam,
Z okazji zakończenia mojej pierwszej produkcji masowej, którą można zobaczyć tu:
viewtopic.php?f=13&t=80023
chciałbym opracować listę modeli, którymi zajmę się w najbliższych latach. Myślę, że taka koncentracja czasu i środków na wybranych samolotach zwiększy efektywność produkcji modeli. Chciałem Was prosić o konkretne opinie na ten temat, ale z uwzględnieniem założonych przeze mnie wytycznych czyli:
- modele 1/48 maszyn latających w okresie od wojny domowej w Hiszpanii do 2.09.1945r
- nie mogą to być najpopularniejsze maszyny, bo utonę w literaturze… :) Zresztą wolę te mniej znane i lubię wielosilnikowe.
- minimum trzy różne schematu malowania (kamuflażu – nie oznakowania) i to najlepiej takie, których nie ma w zestawach modeli ani w formie dodatkowych kalkomanii czy masek
- łatwy w budowie, dobrze spasowany
- dobrze odzwierciedlający oryginał (wymiary, kształty, linie wgłębne, w miarę szczegółowy)
- NIE musi mieć elementów wewnętrznych płatowca, bo nie zamierzam robić otwartych pokryw (np. całego silnika, uzbrojenia wewnętrznego itp.)
- wskazane, aby można było zrobić różne wersje
- nie za bardzo drogi i w miarę dostępny (jeśli nie w sklepie to pojawiający się dość często na allegro)
- nie japońskie – z wielu różnych powodów ;o)

W tej chwili mam na warsztacie:
- Messerschmitt Bf 108 Tajfun (Eduard) – 20 sztuk, mam nadzieję skończyć w tym roku prawie wszystkie
- Dornier Do 217 (Revell/Monogram) – 6 sztuk w trakcie sklejania – opóźnienia związane z dorobieniem dziobu do wersji myśliwskiej i rurami wydechowymi. Muszę też skombinować pudła w których będę je trzymał po sklejeniu kadłuba i skrzydeł
- Henschel Hs 129 (Hasegawa) – 7 lub 8 sztuk w trakcie sklejania ,
- PV-1 Ventura (Revell) – 11 sztuk z czego jeden sklejony, reszta czeka w pudłach. Wybrane malowania, ale niektóre „jednozdjęciowe” także w niedalekiej przyszłości poproszę Was o pomoc w tej sprawie.
- Gloster Meteor (Tamiya) – 3 lub 4 sztuki (mam dwa kupione)
- Łoś – prawdopodobnie 4 sztuki (mam dwa kupione)

Lista propozycji do dyskusji :

NIEMCY:
Arado Ar 234 (Hasegawa) – czy znajdę 3 malowania ?
Bachem Ba 349 (Dragon/Revell)
Blohm & Voss Bv 141 (Hobby Boss) – czy znajdę 3 malowania ? Czy to dobry model ?
Dornier Do 17/215 (ICM) – muszę poczekać aż zrobią wszystkie wersje…
Dornier Do 335 (Tamiya) – czy znajdę 3 malowania ?
Fieseler Fi 103 (bomba V-1) (Tamiya)
Fieseler Fi 156 (Tamiya) – bardzo atrakcyjny, ale drogi i chyba trudny w budowie
Focke-Wulf Fw 189 (GWH)
Focke-Wulf 190 A (Hasegawa) – ale tylko w malowaniach zagranicznych (nie niemieckich zainspirowanych książkami wyd. Kecay na ten temat)
Focke-Wulf 200 Kondor (Trumpeter) – czy znajdę 3 malowania ? Czy to dobry model ?
Heinkel He 162 (Dragon/Tamiya) – czy znajdę 3 malowania ?
Heinkel He 219 (Tamiya)
Henschel Hs 123 (ESCI) – mam kupione 3 modele i uzbierane 400 zdjęć, ale nie wiem co z tym robić.. wypukłe linie, ciężki do sklejenia bo dwupłat i ponoć jest jakiś nowy model GasPatch ?
Henschel Hs 126 (ICM/Italeri) – jeden skleiłem, uzbierałem 600 zdjęć i niewinem co dalej, bo model drożeje zamiast tanieć, a do tego dość trudny w sklejaniu..
Junkers Ju 52 (Revell/Monogram) – czy to dobry model ?
Junkers Ju 87 – który model?.. Italeri, Hasegawa, nowy Airfix ??
Junkers Ju 88/188 (Dragon/Revell) - w tym 3 Mistele – spora produkcja ale bardzo atrakcyjna
Messerschmitt Me 163 Komet (Dragon/Revell)
Messerschmitt Me 262A (Tamiya) – może też wersja B, ale nie wiem czy Hobby Boss to dobry model
Messerschmitt Me 410 – Meng czy Revell/Promodeller ?

WŁOCHY:
Fiat G.50 (Hasegawa)
Macchi MC.202/205 (Hasegawa)
Savoia SM.79 - Classic Airframes czy wystarczy Trumpeter ?

USA:
A-20 Boston – czy AMT I Revell to różne modele czy przepaki? Czy się do czegoś nadają ?
B-25 (Acurate Miniatures) – trochę drogi ale chyba dobry? Czy model Revella w wersji J to przepak ?
F4F Wildcat (Tamiya) –czy to dobry model.. czy stary z wypukłymi liniami ?
F4U Corsair (Tamiya)
F6F Hellcat (Eduard) – tego planuję w najbliższym czasie z uwagi na jakość i cenę, choć słyszałem, że lepsza Hasegawa
L-4 Cup (Smer) – ponoć jedyny dobry Smer.. no i ta cena -kiedyś poszedł na allegro za 3 zł 
P-39 Airacobra (Eduard) – też go planuję w najbliższym czasie, ale czy Hasegawa lepsza ?
P-47 Thunderbolt – Tamiya czy Hasegawa? .. trochę drogi ale miał wiele fajnych malowań
T-6 Texan (Italeri) – czy to dobry model ?
TBF Avenger (Acurate Miniatures/Italeri/Academy) – mam jeden rozpoczęty ale boję się skleić skrzydła bo są pofalowane I miękki plastic… zobaczymy jak wyjdzie..
UC-45 (ICM)

WIELKA BRYTANIA:
Beaufighter (Tamiya)
Mosquito – Tamiya czy Revell ?
Hurricane – Italeri, Hasegawa czy nowy Airfix ?
Typhoon (Hasegawa/Italeri)

FRANCJA:
Dewoitine D.520 (Tamiya)

ZSRR:
I-16 (Eduard) – z uwagi na cenę i jakość produkcja w najbliższym czasie
Ił-4 (Xuntong) – drogi, ale chyba dobry ?
Ła-5/7 (Zvezda)
Pe-2 (Zvezda)
Su-2 (Zvezda)
Tu-2 – trochę drogi, ale chyba dobry ?

POLSKA:
PZL.P.11 (Mirage)
PZL 23 Karaś (Mirage)
PZL P.24 (Mirage)

Z góry dziękuję za konstruktywne opinie I przydatne informacje. Może macie jakieś inne ciekawe propozycje? 
niwm
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 26 grudnia 2013, 01:55
Lokalizacja: Gdańsk

Reklama

Re: PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Postprzez niwm » wtorek, 24 listopada 2015, 11:17

Widzę, że jakoś nikt nie może zacząć.. a to dość ważne dla mnie. Także może ja zacznę.. to może tak:
Hej Michał ! (tak mam na imię :) ) . Przed chwilą dowiedziałem się, że ICM wypuścił model Ju 88, także puki co radzę nie kupować na razie Dragonów, bo może się okazać, że ICM jest tańszy i lepszy.. a na pewno modele Dragona potanieją. Tylko pytanie ile lat zajmie im wypuszczenie wszystkich wersji.. no i czy w ogóle to zrobią? Nawiasem mówiąc co za pacany żeby powielać istniejący model, a nie zrobić model jakiegoś samolotu którego modelu nie ma. Albo przynajmniej mogli zacząć od wersji S/T. No i też dowiedziałem się, że Hobbycraft robi model L-4 Cub - czy jest lepszy od Smera?
niwm
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 26 grudnia 2013, 01:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Postprzez net_sailor » wtorek, 24 listopada 2015, 12:11

Bo przyznasz, że to nieco hmm... nietypowe, nawet jak na nasze hobby.

Ale spróbuję podjąć niektóre tematy:
niwm napisał(a):Arado Ar 234 (Hasegawa) – czy znajdę 3 malowania?

Jak uwzględnisz normalne bombowe, zimowe i i jakieś zdobyczne to chyba tak. Popatrz sobie tutaj:
http://decals.kitreview.com/decals/ar23 ... ewbg_1.htm

niwm napisał(a):Dornier Do 335 (Tamiya) – czy znajdę 3 malowania ?

Tutaj też coś się z trudem wybierze: standardowe, metalowe i zdobyczne:
http://s3.amazonaws.com/fineartofdecals ... D48130.jpg
http://s3.amazonaws.com/fineartofdecals ... D48131.JPG

niwm napisał(a):Messerschmitt Me 262A (Tamiya) – może też wersja B, ale nie wiem czy Hobby Boss to dobry model

Raczej nie Hobby Boss. Jak szukasz tańszego zamiennika to prędzej Dragon/Italeri.

niwm napisał(a):Heinkel He 162 (Dragon/Tamiya) – czy znajdę 3 malowania ?

Znajdziesz:
http://i72.photobucket.com/albums/i183/ ... g~original
https://www.scalemates.com/kits/210367- ... -he-162a-2
http://www.jbot.ca/images/airplanes/42/42-02.jpg
http://img.wp.scn.ru/camms/ar/454/pics/21_1.jpg

niwm napisał(a):P-47 Thunderbolt – Tamiya czy Hasegawa?

Mam Tamiyę i bardzo sobie chwalę. Do zbudowania prosto z pudła nadaje się idealnie, bo dokładnością powala.

niwm napisał(a):PZL.P.11 (Mirage)
PZL 23 Karaś (Mirage)

Szału kamuflaży to tutaj nie będzie. Raczej tylko różne oznaczenia użytkowników...
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Postprzez Timi » wtorek, 24 listopada 2015, 12:14

niwm napisał(a):P-47 Thunderbolt – Tamiya czy Hasegawa?

[/quote]

Tylko Tamiya
pozdrawiam
Tomasz Modłasiak
(a) Bułki (i tak) nie pikają!!

http://timimodelfactory.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1614
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Re: PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Postprzez Murek » wtorek, 24 listopada 2015, 12:56

net_sailor napisał(a): niwm napisał(a):
Messerschmitt Me 262A (Tamiya) – może też wersja B, ale nie wiem czy Hobby Boss to dobry model


Raczej nie Hobby Boss. Jak szukasz tańszego zamiennika to prędzej Dragon/Italeri.

Oj, wpychasz Kolegę na minę ;o) Model Dragona/Italeri/Revella jest produkowany z wysłużonych form co objawia się wygiętymi elementami, zanikiem linii podziału i śrub/wkrętów. Spasowanie dalekie od wzoru Tamiyi, koła w wersji: plastikowe felgi + gumowe opony, raczej o kiepskiej fakturze i kształcie. Natomiast Hobby Boss jest mocno inspirowany, wzorowany (żeby nie powiedzieć kopiowany) na Tamce, inna epoka, inna jakość. Mogą nieco razić wszędobylskie nity ale jak ktoś lubi... poza tym można je zaszpachlować. Wg mnie dobra alternatywa dla Tamki.

net_sailor napisał(a): niwm napisał(a):
Heinkel He 162 (Dragon/Tamiya) – czy znajdę 3 malowania ?

Z daleka od modelu Dragona - jest samoskładalna Tamiya. Budowałem z obu zestawów i różnica jest ogromna :!: .
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3116
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Postprzez net_sailor » wtorek, 24 listopada 2015, 13:15

Murek napisał(a):
net_sailor napisał(a): niwm napisał(a):
Messerschmitt Me 262A (Tamiya) – może też wersja B, ale nie wiem czy Hobby Boss to dobry model


Raczej nie Hobby Boss. Jak szukasz tańszego zamiennika to prędzej Dragon/Italeri.

Oj, wpychasz Kolegę na minę ;o) Model Dragona/Italeri/Revella jest produkowany z wysłużonych form co objawia się wygiętymi elementami, zanikiem linii podziału i śrub/wkrętów. Spasowanie dalekie od wzoru Tamiyi, koła w wersji: plastikowe felgi + gumowe opony, raczej o kiepskiej fakturze i kształcie. Natomiast Hobby Boss jest mocno inspirowany, wzorowany (żeby nie powiedzieć kopiowany) na Tamce, inna epoka, inna jakość. Mogą nieco razić wszędobylskie nity ale jak ktoś lubi... poza tym można je zaszpachlować. Wg mnie dobra alternatywa dla Tamki.

Może ja trafiłem a niezbyt zajechany egzemplarz (pierwszy wypust Italeri), bo oprócz lekko zwichrowanych elementów jakichś braków na powierzchni nie zauważyłem. Gumowe oponki faktycznie nie robią najlepszego wrażenia, ale to jeden detal. Za to od HB odstręcza mnie właśnie ta faktura powierzchni zewnętrznych i ogólnie lekko rozmyte linie/detale. Dlatego wolę się trochę przemęczyć z Italeri.
Jeśli jednak samoskładalność ma dla kogoś znaczenie (a przy masowej produkcji pewnie ma) to HB jest jakąś alternatywą.
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Postprzez niwm » wtorek, 24 listopada 2015, 13:29

net_sailor napisał(a):Bo przyznasz, że to nieco hmm... nietypowe, nawet jak na nasze hobby.


Tak, podejście nietypowe, ale przecież modele te same. Zwłaszcza, że obecne relacje z budowy modeli w czasopismach zwykle opisują szczegółowo techniki, a pomijają kwestię zgodności modelu z rzeczywistością.
- Ar 234 - no tak, może się trzy różne znajdą, chociaż możliwe , że to był jeden schemat malowania (czyli te same kolory) + malowanie zimowe. W tym akurat modelu boję się jeszcze przedniej osłony kabiny, którą trzeba skleić... nie wiem czy sobie tego nie odpuścić..
- Do 335 - srebrny.. no właśnie... muszę się przyjrzeć temu samolotowi bliżej, dzięki :)
- Me 262 - zrobię tylko wersję A
- He 162 - wiele powojennych, ale faktycznie chyba da radę :)
- P-47 - czyli Tamiya - dzięki :)
- PZL P.11 - o tego akurat bym się nie martwił.. były łaciate rumuńskie, różowy czy fioletowy węgierski, polski kamuflaż eksperymentalny (łamany)
- PZL 23 Karać - tu faktycznie.. słabo z kamuflażami..
niwm
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 26 grudnia 2013, 01:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Postprzez niwm » wtorek, 24 listopada 2015, 13:35

Murek napisał(a):Z daleka od modelu Dragona - jest samoskładalna Tamiya. Budowałem z obu zestawów i różnica jest ogromna :!: .


No właśnie - bardzo dziękuję za tę informację.. bo myślałem, że to ten sam model :)

W sumie jeśli chodzi o ilość kamuflaży to dziury w niebie nie będzie jak zrobię dwa modele jakiegoś samolotu.. bardziej chodzi mi o wybór modeli.. zwłaszcza Ju87, Hurricane, Airacobra...
niwm
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 26 grudnia 2013, 01:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Postprzez niwm » wtorek, 12 stycznia 2016, 11:07

Czy zastanawialiście się kiedyś ile powinien kosztować model? (chodzi o samoloty z II wojny światowej). Oczywiście poszczególne modele są różnej jakości oraz różnie wyposażone (z blaszkami, maskami itp.) a także każdy ma swoje prywatne preferencje - jeden samolot się po prostu komuś podoba a inny nie. Niemniej do produkcji seryjnej staram się wybierać najlepsze, a więc porównywalne zestawy, a preferencji estetycznych nie mam - wszystko mi jedno jakie to będą samoloty - chodzi mi o uzyskanie jak najlepszego efektu za te same pieniądze. A więc im większe tym lepiej. Jak wróciłem do modelarstwa dwa lata temu przyjąłem sobie taki roboczy przelicznik ile powinien kosztować model:
- małe (myśliwskie) samoloty jednosilnikowe - 40zł
- duże jednosilnikowe lub małe dwusilnikowe - 60zł
- duże (bombowe) dwusilnikowe - 80 zł
.. no i idąc dalej trzysilnikowe 100zł, czterosilnikowe 120...
Aby wybrać modele do produkcji przygotowuję analizę wielokryterialną, w której jednym z kryteriów jest cena modelu. Doszedłem do wniosku, że powyższy system jest zbyt uproszczony i niesprawiedliwy. Więc co przyjąć? .. może długość.. lub rozpiętość? To raczej też może nie być zbyt miarodajne. Najlepiej gdyby znać kubaturę samolotu, ale to jest niedostępne. Ale wpadłem na pomysł, że dostępnym i odpowiadającym wielkości samolotu parametrem jest jego powierzchnia nośna. Przyjąłem, że dobra cena modelu to 2zł za metr kwadratowy powierzchni nośnej oryginału. Ceny oczywiście biorę z allegro, bo nie stać mnie na sklepowe. Od dwóch lat zapisuję ceny z aukcji i do "obliczeń" biorę drugą zanotowaną najniższą cenę (bo ta pierwsza najniższa to mogła być pomyłka lub jakaś wyjątkowa okazja, a więc ją pomijam). I tak np. dla Airacobry Eduarda (weekend) cena ta to 34zł. Dzieląc ją na powierzchnię nośną 20m2 mamy 0.9, a więc bardzo dobry współczynnik - cena poniżej ceny optymalnej. Z kolei Me163 Dragona - samolot z tą samą powierzchnią nośną, ale przy cenie 51zł już ma gorszy współczynnik wynoszący 1.3. Jak widać przy poprzednim podejściu modele te traktowałbym tak samo, a teraz już znacznie korzystniejszy jest P-39. Przy tym podejściu bardzo zyskały duże modele np. Ju52, Catalina czy nawet wydający się być drogim model B-25 Accurate. Duży efekt małym kosztem. Nastąpiło też dość duże zróżnicowanie w kategorii jednosilnikowych myśliwców, wszak I-16 (14m2) jest prawie dwa razy mniejszy niż Hellcat (32m2). Z kolei z puli modeli, które będę produkował w pierwszej kolejności wypadną raczej takie dość ciekawe samoloty jak D.520, MC.202 czy G.50 - ich ceny wynoszące 70-100 zł sprawiają, że współczynnik ceny przekracza 2.
niwm
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 26 grudnia 2013, 01:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Postprzez Ralf_S » wtorek, 12 stycznia 2016, 11:52

niwm napisał(a):...dostępnym i odpowiadającym wielkości samolotu parametrem jest jego powierzchnia nośna. Przyjąłem, że dobra cena modelu to 2zł za metr kwadratowy powierzchni nośnej oryginału....
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Mogę mówić do Ciebie "Dexter" :?:
Ten od laboratorium off course...
Pozdrawiam
Ralf_S
Avatar użytkownika
Ralf_S
 
Posty: 1283
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Re: PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Postprzez Jarek Gurgul » wtorek, 12 stycznia 2016, 12:10

niwm napisał(a):...

Ciekawy współczynnik i w Twoim przypadku chyba najbardziej odpowiedni.
Przy jego uwzględnianiu sugerowałbym, żebyś przyjrzał się dwupłatom - w ich przypadku może być jeszcze lepiej (pomijam Swordfisha Tamiyi :-> ).

Na świeżo - na przykład I-153 z ICM'u.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6157
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Postprzez niwm » wtorek, 12 stycznia 2016, 12:40

Te moje rozważania z punktu widzenia normalnego modelarza są trochę bez sensu. Chcąc zrobić sobie jakiś upatrzony model jesteśmy w stanie przeznaczyć na ten cel nieco więcej pieniędzy. Nie jest to problemem także dla dwóch.. powiedzmy trzech modeli. Jednak dla większej ilości już jest... Dlatego, aby wykryć takie przypadki wymyśliłem wskaźnik hipercenowy... powiedzmy w uproszczeniu "wskaźnik Dextera". Jest to po prostu wskaźnik ceny podniesiony do potęgi wynoszącej ilość przewidywanych modeli do produkcji. Wskaźnik ten to liczba niemianowana i nic konkretnego ona nie oznacza.. po prostu im ona jest mniejsza tym lepiej. Jedynka oznacza "w normie" a im więcej tym gorzej. Na przykład wspomniana Airacobra - planuję zrobić 10 modeli a więc dla niej wskźnik Dextera wDx=0,2 co jest bardzo dobrym wynikiem. Me163 powstanie prawdopodobnie "tylko" w 6 egzemplarzach a więc wDx=4,3, co jeszcze nie jest bardzo straszne. Do tej pory moją produkcję 21 Tajfunów uważałem za bardzo korzystną. Okazało się, że z uwagi na dość małe rozmiary samolotu jego wskaźnik cenowy wynosi 1,2 co podniesione do potęgi 21 daje 36,9 - niespodziewanie dużo. Z kolei znalazłem aż po 16 ciekawych malować dla Ju52 i Cataliny - dla nich wDx jest prawie zero, co oznacza kapitalny efekt niskim (stosunkowo) kosztem. Z kolei wymienione myśliwce włoskie i francuski z uwagi na dość dużą ilość malować 10-13 mają wDx wynoszący ponad 10000 co utwierdza mnie w przekonaniu aby je odsunąć w czasie. Zresztą są dość trudno dostępne.. Oczywiście dla wszystkich "kandydatów" musiałem wcześniej określić przewidywaną liczbę modeli do zrobienia. Zrobiłem to pobieżnie w oparciu o dostępne malowania z monografii, a więc te ilości zapewne się zmienią, bo dojdą jakieś nowe, a inne odpadną z braku wystarczającej ilości materiału "dowodowego', niemniej na dziś ich lista jest następująca:
Ar 234 - 2 malowania
Ba 349 - 4 malowania
Bv 141 - 2
Do 17/215 - 16
Do 335 - 2
Fi 103 (V-1) - 5
Fi 156 - 17
Fw 189 - 12
Fw 200 - 2
He 162 - 2
He 219 - 4
Ju 52 - 16
Me 163 - 6
Me 262 - 10
Me 410 - 7
Fiat G.50 - 9
MC.202/205 - 11
B-25 - 15
F4F Wildcat - 13
F4U Corsair - 7
F6F Hellcat - 6
L-4 Cub - 5
P-39 - 10
PBY Catalina - 16
SBD Dauntless - 10
T-6 Texan - 8
TBF Avenger - 6
UC-45 - 3
Beaufighter - 12
Mosquito - 17
Typhoon - 5
D.520 - 13
I-16 - 14
Ła-5/7 - 5
Pe-2 - 10
Su-2 - 6
Tu-2 - 7
PZL 23 Karaś - 2

Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę napisać konkretnie jakie malowania mam na myśli.
I jeszcze powiem, że z rankingu wypadły Ju87, Ju88 i Hurricane - niech się wyklaruje sytuacja z modelami.. nie pali się :)
niwm
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 26 grudnia 2013, 01:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Postprzez niwm » wtorek, 12 stycznia 2016, 12:45

Jarek Gurgul napisał(a):
niwm napisał(a):...

Ciekawy współczynnik i w Twoim przypadku chyba najbardziej odpowiedni.
Przy jego uwzględnianiu sugerowałbym, żebyś przyjrzał się dwupłatom - w ich przypadku może być jeszcze lepiej (pomijam Swordfisha Tamiyi :-> ).

Na świeżo - na przykład I-153 z ICM'u.

Jarek


Tak, już zauważyłem ten nowy model, ale na razie chyba będę unikał dwupłatów z uwagi na skomplikowaną budowę.. i tak będę robił wkrótce Hs123 (bo mam modele i zebrane zdjęcia) i zobaczymy jak pójdzie. Z drugiej strony miał fajne malowania... a z trzeciej strony wszystkie ruskie samoloty trochę mnie odpychają z uwagi na to, że ich malowania to takia trochę czarna magia i wróżenie z fusów.. ;)
niwm
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 26 grudnia 2013, 01:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Postprzez RAV » wtorek, 12 stycznia 2016, 13:05

niwm napisał(a):Te moje rozważania z punktu widzenia normalnego modelarza są trochę bez sensu.

Chciałem to już wcześniej napisać, ale nie chciałem wyjść na nieuprzejmego.

niwm napisał(a):wymyśliłem wskaźnik hipercenowy... powiedzmy w uproszczeniu "wskaźnik Dextera". Jest to po prostu wskaźnik ceny podniesiony do potęgi wynoszącej ilość przewidywanych modeli do produkcji. Wskaźnik ten to liczba niemianowana i nic konkretnego ona nie oznacza..

Widzę tu materiał na doktorat na jakiejś prywatnej uczelni.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: PLANY PRODUKCJI MASOWEJ

Postprzez niwm » wtorek, 12 stycznia 2016, 13:20

RAV napisał(a):
niwm napisał(a):Te moje rozważania z punktu widzenia normalnego modelarza są trochę bez sensu.

Chciałem to już wcześniej napisać, ale nie chciałem wyjść na nieuprzejmego.

niwm napisał(a):wymyśliłem wskaźnik hipercenowy... powiedzmy w uproszczeniu "wskaźnik Dextera". Jest to po prostu wskaźnik ceny podniesiony do potęgi wynoszącej ilość przewidywanych modeli do produkcji. Wskaźnik ten to liczba niemianowana i nic konkretnego ona nie oznacza..

Widzę tu materiał na doktorat na jakiejś prywatnej uczelni.


Tak, to wszystko wydaje się być sztuką dla sztuki, ale po uwzględnieniu jeszcze posiadanej, dostępnej i niedostępnej literatury oraz tego jak dużo trzeba przeszukać materiałów aby znaleźć ciekawe malowania ma wyjść konkret - czyli lista modeli z cenami za które będę je skupował, a przede wszystkim lista poszukiwanych książek.
niwm
 
Posty: 209
Dołączył(a): czwartek, 26 grudnia 2013, 01:55
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości