Gustaw z Finlandii / Bf 109G-2 MT-213

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Re: Gustaw z Finlandii / Bf 109G-2 MT-213

Postprzez dewertus » sobota, 16 stycznia 2016, 23:56

net_sailor napisał(a):Według mnie przez analogię do choćby MT-211 W.Nr. 14752 i MT-210 W.Nr. 14750 także nasz przedmiotowy MT-213 W.Nr. 14754 rurkę w kabinie posiadał. Tylko, że do przenoszenia zbiornika potrzebny jest jeszcze pylon, a jego na żadnych fotkach nie uświadczyłem.

W tym co mam tam gdzie widać ten fragment kabiny przewód jest (niezależnie czy to G-2 czy G-6).
net_sailor napisał(a):Tylko, że do przenoszenia zbiornika potrzebny jest jeszcze pylon, a jego na żadnych fotkach nie uświadczyłem.

MT-411, MT-482, MT-500, MT-498 :D co nie zmienia faktu, że cała pierwsza seria (2XX) na zdjęciach jakie mam prezentuje się bez zbiornika.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Gustaw z Finlandii / Bf 109G-2 MT-213

Postprzez net_sailor » niedziela, 17 stycznia 2016, 02:11

dewertus napisał(a):
net_sailor napisał(a):Tylko, że do przenoszenia zbiornika potrzebny jest jeszcze pylon, a jego na żadnych fotkach nie uświadczyłem.

MT-411, MT-482, MT-500, MT-498 :D

Ale to są G-6!
dewertus napisał(a):co nie zmienia faktu, że cała pierwsza seria (2XX) na zdjęciach jakie mam prezentuje się bez zbiornika.

Właśnie. Mi chodziło o G-2 z serii MT-2XX.
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Gustaw z Finlandii / Bf 109G-2 MT-213

Postprzez HK1885 » niedziela, 17 stycznia 2016, 12:06

Skoro jesteśmy już przy meserszmitach to tak trochę przy okazji - jaki Gustaw z Hasegawy będzie się nadawał na polskiego messera z 318 dyonu?

Obrazek

Podejdzie?
Obrazek
Avatar użytkownika
HK1885
 
Posty: 1912
Dołączył(a): wtorek, 25 czerwca 2013, 12:14

Re: Gustaw z Finlandii / Bf 109G-2 MT-213

Postprzez Darek Trzeciak » niedziela, 17 stycznia 2016, 19:32

HK1886 napisał(a):... jaki Gustaw z Hasegawy będzie się nadawał na polskiego messera z 318 dyonu?

Ja w tym celu zabezpieczyłem sobie tego Messera...
Obrazek
i mi podchodzi 8-)
w pudle :arrow: http://www.1999.co.jp/eng/10056795
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 22:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Gustaw z Finlandii / Bf 109G-2 MT-213

Postprzez Georg01 » niedziela, 17 stycznia 2016, 20:26

Model G-14/AS wydaje się najbliższy oryginału, chociaż nie znam detali tego modelu. Przypuszczam, że kadłub jest z G-10 powinien pasować. Samolot miał koła typowe, węższe, więc wybrzuszenia na górze skrzydła powinny być jak w G-6. Pamietam, że parę latek temu Kuba analizował ten samolot dokładnie. Chodzi o wybrzuszenia na nosie pod rurami wydechowymi. G-10 je miały, G-14/AS mieć nie powinny, ale... No właśnie ale jest takie, że w pewnym momencie, dość krótkim, ale jednak, końcowe serie G-14/AS mogły mieć zunifikowane osłony silnika z G-10.

No ale zrobił się off topic i nie ma chyba sensu na kontynuowanie tematu "rzeki" w warsztacie Gustawa 2.
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 12:03

Re: Gustaw z Finlandii / Bf 109G-2 MT-213

Postprzez dewertus » niedziela, 17 stycznia 2016, 21:11

net_sailor napisał(a):
dewertus napisał(a):MT-411, MT-482, MT-500, MT-498 :D

Ale to są G-6!

Wiadomo :lol:
net_sailor napisał(a):Mi chodziło o G-2 z serii MT-2XX.

No to się nie zrozumieliśmy - myślałem że mowa była generalnie o całokształcie Fińskiego latania ze zbiornikami.

Gwoli wyjaśnienia - ponoć zbiorniki targano tylko na loty nocne - dodatkowa godzina wiszenia w powietrzu w tym przypadku bardzo się przydawała. Za dnia nie praktykowano takiej ekstrawagancji ;o)
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gustaw z Finlandii / Bf 109G-2 MT-213

Postprzez net_sailor » niedziela, 17 stycznia 2016, 21:31

Ale w G-2 za dnia demontowano też pylony? Bo samych pytonów też na fotografiach tej wersji nie znalazłem.

Co do polskiego G-14/AS spojrzałem w zalinkowaną instrukcję G-10 z Hasy i to nie jest zły wybór. Model na opcjonalne ma małe koła, wysokie podwozie i standardowo dolną osłonę z bąblami (czyli taką jak w naszym samolocie). Górna osłona odpowiada wersji z Regensburga, czyli też jest OK. Możliwe, że pewne wzierniki trzeba będzie zaszpachlować a inne wytrasować, ale to drobiazgi. Wygląda na to, że Hasegawa w pudełku z G-14/AS daje takie same wypraski, więc też większych przeciwwskazań nie widzę. W obu modelach na pewno trzeba będzie popracować nad usterzeniem pionowym, lecz i to nie powinno być trudne.
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Gustaw z Finlandii / Bf 109G-2 MT-213

Postprzez HK1885 » niedziela, 17 stycznia 2016, 21:58

net_sailor napisał(a):Co do polskiego G-14/AS spojrzałem w zalinkowaną instrukcję G-10 z Hasy i to nie jest zły wybór. Model na opcjonalne ma małe koła, wysokie podwozie i standardowo dolną osłonę z bąblami (czyli taką jak w naszym samolocie). Górna osłona odpowiada wersji z Regensburga, czyli też jest OK. Możliwe, że pewne wzierniki trzeba będzie zaszpachlować a inne wytrasować, ale to drobiazgi. Wygląda na to, że Hasegawa w pudełku z G-14/AS daje takie same wypraski, więc też większych przeciwwskazań nie widzę. W obu modelach na pewno trzeba będzie popracować nad usterzeniem pionowym, lecz i to nie powinno być trudne.


Czyli krótko mówiąc - z tego zestawu dałoby się na lajcie zrobić polskiego Gustawa...
Obrazek

Georg01 napisał(a):No ale zrobił się off topic i nie ma chyba sensu na kontynuowanie tematu "rzeki" w warsztacie Gustawa 2.

Zostańmy przy tym wątku aby nie mnożyć bytów... ;o)
Co do Fina mam już jasność.
Avatar użytkownika
HK1885
 
Posty: 1912
Dołączył(a): wtorek, 25 czerwca 2013, 12:14

Re: Gustaw z Finlandii / Bf 109G-2 MT-213

Postprzez dewertus » poniedziałek, 18 stycznia 2016, 02:15

HK1886 napisał(a):Co do Fina mam już jasność.

No to na koniec jeszcze jeden smaczek - w tym malowaniu MT-213 końcówki łopat śmigła miał żółte.

Żeby było ciekawiej żółtych końcówek nie mają tylko Mietki z pierwszej dostawy (czyli G-2) które zachowały oryginalne malowanie niemieckie. G-6 nawet te w malowaniu producenta żółte końcówki też mają.

Kwinto, przez Ciebie chyba sam zacznę robić fińskiego Gucia-2 ale MT-231 (który też miał nietypowe jak MT malowanie) :D
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gustaw z Finlandii / Bf 109G-2 MT-213

Postprzez HK1885 » wtorek, 19 stycznia 2016, 19:40

dewertus napisał(a):w tym malowaniu MT-213 końcówki łopat śmigła miał żółte.

Copy that.
Faktycznie smaczek.

dewertus napisał(a):Kwinto, przez Ciebie chyba sam zacznę robić fińskiego Gucia-2 ale MT-231 (który też miał nietypowe jak MT malowanie)

No to zapraszmy uprzejmię do knajpy u Lulka... ;o)
Avatar użytkownika
HK1885
 
Posty: 1912
Dołączył(a): wtorek, 25 czerwca 2013, 12:14

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości