PZL P 24 G Mirage Hobby 1:48

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Re: PZL P 24 G Mirage Hobby 1:48

Postprzez MIRO » czwartek, 24 września 2009, 14:17

Aleksander011 napisał(a):Info dla wszystkich zainteresowanych problemem otwierania osłony kabiny pilota w PZL-P.24,
niedługo ukaże się mowy numer Mini Repliki wyjaśniający wszystkie niuanse tego zagadnienia..
http://www.minireplika.pl/najnowszy-numer

Lubię, kiedy rynek tak szybko odpowiada na żywotne interesy konumentów :mrgreen:
Pozdrawiam
Mirek
Путiн хуйло!
Avatar użytkownika
MIRO
 
Posty: 1743
Dołączył(a): piątek, 21 listopada 2008, 09:36
Lokalizacja: Opole

Reklama

Re: PZL P 24 G Mirage Hobby 1:48

Postprzez 1AIR1 » poniedziałek, 12 października 2009, 11:01

Pojawił się już nowy numer MR. Rzeczywiście owiewka otwierała się w prawo.Lewa strona stanowiła całość z górną owiewką i była połączona na stałe z prawą zawiasami.

Nie wiem tylko dlaczego turecki P-24 po przeróbkach nie może być pomocny przy budowie modelu.

Wyraźnie widać że lewa strona wraz z górną stanowi całość:
http://lotnictwo.net/foto.php?id=115210

Na prawej widać łączenie oraz zawiasy.
http://lotnictwo.net/foto.php?id=115206

Czyli tak jak w greckim P-24.

Pozdrawiam
1AIR1
 

Re: PZL P 24 G Mirage Hobby 1:48

Postprzez Jarek Gurgul » poniedziałek, 12 października 2009, 14:51

1AIR1 napisał(a):Pojawił się już nowy numer MR. Rzeczywiście owiewka otwierała się w prawo.Lewa strona stanowiła całość z górną owiewką i była połączona na stałe z prawą zawiasami.

Nie wiem tylko dlaczego turecki P-24 po przeróbkach nie może być pomocny przy budowie modelu.

Wyraźnie widać że lewa strona wraz z górną stanowi całość:
http://lotnictwo.net/foto.php?id=115210

Na prawej widać łączenie oraz zawiasy.
http://lotnictwo.net/foto.php?id=115206

Czyli tak jak w greckim P-24.

Pozdrawiam

No niezupełnie.

1. W tureckim muzealnym egzemplarzu są szybki w przednich okienkach bocznych części osłony - nie powinno ich tam być (drobiazg).

2. Trudno się dopatrzyć łączenia (zawiasu) pomiędzy górną i prawą częścią. Jest tam tylko taka niezbyt równa i dość szeroka jak na zawias szczelina. Dokładnie to zresztą widać na innych zdjęciach, na przykład w monografii z serii 'Pod lupą', że żadnego zawiasu tam nie ma. To są dwa osobne elementy.

3. Zawiasy prawej części, te dwa pionowe mocujące ją do prawej burty kadłuba wyglądają na nieoryginalne, odtwarzane i są moim zdaniem zbyt duże. Sam wiatrochron też jest jakiś taki dziwaczny i podejrzany.

Najistotniejsze jest to, co w drugim punkcie. W produkowanych w Turcji P.24 osłona złożona była co najwyżej z dwóch części - prawej oraz górnej (część maszyn prawdopodobnie już w fabryce Kayserie miała montowaną jedynie górę). Podczas eksploatacji w maszynach tych (również w tych wyprodukowanych w Polsce) usuwano boczne części osłony, pozostawiając tylko górę zamocowaną do 'garba' kadłuba za kabiną i odchylającą się do góry/tyłu.

W P.24G wyprodukowanych w Turcji, w tym również w egzemplarzu z muzeum, osłona posiadała (co najmniej od powojnia, ale zapewne wcześniej) jedynie górną, odchylaną do tyłu część. W monografii Kagero zamieszczone są zdjęcia tego samolotu z lat 60-tych, 70-tych (zanim maszyna trafiła ze szkoły lotniczej do muzeum) z odchyloną do tyłu, w 'stylu tureckim' górą, bez żadnych boków. Czyli standard dla tureckich P.24 z okresu użytkowania w jednostkach.

Wygląda na to, że Turcy przygotowując ten samolot do 'służby' w muzeum, do istniejącej górnej, 'dokleili' lewą część oraz zainstalowali na dwóch (za-) dużych zawiasach prawą, nie łącząc tego (lewo-góra z prawą stroną) zawiasem poziomym (łączeniem, o którym wspominasz) w całość i nie martwiąc się o zgodność z oryginałem.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6157
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: PZL P 24 G Mirage Hobby 1:48

Postprzez 1AIR1 » poniedziałek, 12 października 2009, 19:37

Jarek Gurgul napisał:
No niezupełnie.

1. W tureckim muzealnym egzemplarzu są szybki w przednich okienkach bocznych części osłony - nie powinno ich tam być (drobiazg).

2. Trudno się dopatrzyć łączenia (zawiasu) pomiędzy górną i prawą częścią. Jest tam tylko taka niezbyt równa i dość szeroka jak na zawias szczelina. Dokładnie to zresztą widać na innych zdjęciach, na przykład w monografii z serii 'Pod lupą', że żadnego zawiasu tam nie ma. To są dwa osobne elementy.

3. Zawiasy prawej części, te dwa pionowe mocujące ją do prawej burty kadłuba wyglądają na nieoryginalne, odtwarzane i są moim zdaniem zbyt duże. Sam wiatrochron też jest jakiś taki dziwaczny i podejrzany.

Najistotniejsze jest to, co w drugim punkcie. W produkowanych w Turcji P.24 osłona złożona była co najwyżej z dwóch części - prawej oraz górnej (część maszyn prawdopodobnie już w fabryce Kayserie miała montowaną jedynie górę). Podczas eksploatacji w maszynach tych (również w tych wyprodukowanych w Polsce) usuwano boczne części osłony, pozostawiając tylko górę zamocowaną do 'garba' kadłuba za kabiną i odchylającą się do góry/tyłu.

W P.24G wyprodukowanych w Turcji, w tym również w egzemplarzu z muzeum, osłona posiadała (co najmniej od powojnia, ale zapewne wcześniej) jedynie górną, odchylaną do tyłu część. W monografii Kagero zamieszczone są zdjęcia tego samolotu z lat 60-tych, 70-tych (zanim maszyna trafiła ze szkoły lotniczej do muzeum) z odchyloną do tyłu, w 'stylu tureckim' górą, bez żadnych boków. Czyli standard dla tureckich P.24 z okresu użytkowania w jednostkach.

Wygląda na to, że Turcy przygotowując ten samolot do 'służby' w muzeum, do istniejącej górnej, 'dokleili' lewą część oraz zainstalowali na dwóch (za-) dużych zawiasach prawą, nie łącząc tego (lewo-góra z prawą stroną) zawiasem poziomym (łączeniem, o którym wspominasz) w całość i nie martwiąc się o zgodność z oryginałem.

Jarek


To są fakty z którymi nie będę polemizował.

Wstawiłem te fotki jeszcze 24 września czyli przed wydaniem ostatniej MR. Bo wydawało mi się że tureckie przerobione muzealne
P-24G jest najbardziej zbliżone do oryginału greckiego. A co za tym idzie może byc w jakimś stopniu pomocne przy budowie modelu.

Jak by nie patrzec "idea"tureckiej przeróbki jest bardzo podobna do greckiego P-24G. Nie wchodząc w szczegóły typu wielkośc zawiasu, łączenie lewej połowy z prawą itp...

Pozdrawiam
1AIR1
 

Re: PZL P 24 G Mirage Hobby 1:48

Postprzez Jarek Gurgul » poniedziałek, 12 października 2009, 20:37

1AIR1 napisał(a):To są fakty z którymi nie będę polemizował.

Nie no, zgadzam się, z faktami nie da się polemizować :mrgreen:.

A poważnie. Uważam, że wzorowanie się podczas budowy greckiego P.24 na tej tureckiej muzealnej maszynie, to jednak mimo wszystko nie jest dobry pomysł. Co prawda to, co tam mamy rzeczywiście jest najbardziej zbliżone do oryginału greckiego, ale tylko dlatego, że jest jedyne. Na całym świecie (a nawet w Rosji :)) nie ma innego P.24 i innej osłony kabiny.

Tylko że zakładam, że sama rama osłony (jej kształt) jest na tyle dobrze znana, że nie warto podpierać się podróbką, która zawiera dodatkowo mogące wprowadzić w błąd przekłamania. Lub innymi słowy - jeśli na przykład ktoś zada sobie trud przerabiania osłony greckiego P.24 z Mirage'a, dzielenia jej na części, poświęci na to czas, to niech nie wzoruje się na nieprawidłowej 'podróbce'.

Tak na marginesie. Według monografii Kagero niektóre greckie P.24 miały owiewki z dodatkową poprzeczką w górnej szklanej części. Były tu dwa 'okienka'. Niestety, mnie się nie udało jak na razie wypatrzyć tego na zdjęciach.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6157
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości