Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Moderator: xenomorph

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Adam Obrębski » sobota, 12 września 2009, 21:10

Dragon ma ogranicznik od dołu, ciężko mi chyba byłoby coś schrzanić... chociaż patrząc na to zdjęcie:
Obrazek
to może faktycznie będzie trzeba podszlifować. Nie zmienia to faktu, że na powyższym zdjęciu te "rowki" nie istnieją, przynajmniej tak mi się wydaje... Mocowania wyglądają na bardzo lewitujące bo nie są dogięte i doklejone. a dodatkowo wypadają właśnie w zagłębieniach co potęguje efekt...
Hełp!
Pozdrawiam,
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam Obrębski
 
Posty: 1746
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:29
Lokalizacja: Łódź

Reklama

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Mariusz 72 » niedziela, 13 września 2009, 12:36

Górna krawędź wlotów powinna być równo z płytą (loty ustawione lekko pod kątem). U ciebie równo z tymi rowkami obok spawów.
Masz ewidentnie za wysoko. Te śrubki od blaszki powinny się oprzeć na kadłubie pomiędzy spawami chyba.
(nie znam tej wersji dokładnie). W każdym razie nie zaginaj tej blaszki. Radzę zeszlifować wloty.
Poniżej wlotów (na całej ich długości) powinna chyba też być taka długa blaszka przymocowana do błotników.
Avatar użytkownika
Mariusz 72
 
Posty: 1157
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2008, 23:33
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Adam Obrębski » niedziela, 13 września 2009, 12:58

Mariusz 72 napisał(a):Górna krawędź wlotów powinna być równo z płytą (loty ustawione lekko pod kątem). U ciebie równo z tymi rowkami obok spawów.
Masz ewidentnie za wysoko. Te śrubki od blaszki powinny się oprzeć na kadłubie pomiędzy spawami chyba.


Szlifowaniem się już też zajmuję, ale mocowania ni cholery nie wypadają pomiędzy spawami, tylko bezpośrednio na nich (tzn. na owych rowach mariańskich). Swoją drogą to ja coś schrzaniłem, czy Dragon namieszał?(To mnie nurtuje trochę)
Co tam jeszcze... aha to spawanie "na zakładkę" (tak to sie chyba nazywa...) to jakieś rzadkie było? W necie nie mogę dorwać dobrego zdjęcia, które pokazywałoby mi spawanie płyty nadsilnikowej w ten sposób, w związku z tym nie mam wyobrażenia jak to powinno mniej więcej wyglądać :cry:
Pozdrawiam,
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam Obrębski
 
Posty: 1746
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:29
Lokalizacja: Łódź

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Mariusz 72 » niedziela, 13 września 2009, 18:47

Chyba Dragon coś zjawił z tymi spawami "na zakładkę".
Przyjrzyj się. Nawet na tej focie co sam zamieściłeś widać je. Są w jednej płaszczyźnie.
Może należy jednak dokleić kawałki plastiku zamiast szlifować wloty....
Lub jedno i drugie jednocześnie. Powodzenia :-)

P. S. jednak nie jestem pewny czy są w jednej płaszczyźnie :-)))
Na pozór tak to wygląda ale raczej Dragon dobrze to zrobił. Trzeba poszukać foty lepszej.
Avatar użytkownika
Mariusz 72
 
Posty: 1157
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2008, 23:33
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Adam Obrębski » sobota, 19 września 2009, 10:53

Mariusz 72 napisał(a):Na pozór tak to wygląda ale raczej Dragon dobrze to zrobił. Trzeba poszukać foty lepszej.

Nie znalazłem... podszlifowałem i wkleiłem, ale jeśli coś jeszcze jest nie tak jak trzeba to prosiłbym o jakąś poglądową fotke bo nie mam na czym się wzorować. W każdym razie jeśli o siatki chodzi to widzę tam na zdjęciach jakieś większe szpary od strony budy... w rzeczywistości wydają mi się nieporównywalnie mniejsze, praktycznie niewidoczne, ale co tam...
Podczas zabawy z kołami wydarzył się też mały wypadek - podtrzymujące upadło, a ja najechałem na nie kołem od fotela... oczywiście miazga totalna. Przybity zacząłem szukać czegoś co mogłoby potwierdzić "miks" wczesnych i późnych w jednym pojeździe... daleko nie musiałem szukać bo aż w wątku Kuby :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jutro chciałem zająć się gąskami, a potem zlepić wszystko do kupy... ale dzisiaj wieczorem zostałem zwerbowany na wieczór kawalerski, więc jutro może być różnie :lol: W każdym razie czekają już obrobione:
Obrazek
Pozdrawiam,
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam Obrębski
 
Posty: 1746
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:29
Lokalizacja: Łódź

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Adam Obrębski » środa, 23 września 2009, 19:15

Panowie, szybkie pytanko zanim pojadę po całości:
Dobrze skleciłem ten uchwyt? Wydaje mi się, że wszystko jest jak w instrukcji Abera, zastanawia mnie ten "dynks" w kształcie litery "U". Jest w dobrej pozycji, czy powinien raczej "sterczeć" do góry (Boże, jak to gejowsko brzmi :mrgreen: ). Nie wiem jak mocno to się zaczepiało, ale grawitacja chyba robi swoje i powinno ciągnąć to w dół...
A może całkowicie nadaje się do przeróbki? Bo patrząc na Jagda Kuby to jakoś mam wrażenie, że coś pomieszałem... sam już nie wiem...
Obrazek
Pozdrawiam,
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam Obrębski
 
Posty: 1746
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:29
Lokalizacja: Łódź

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Mariusz 72 » środa, 23 września 2009, 22:41

Nie powinien ten "dynks" podtrzymujący rączki nożyc być przypadkiem bardziej w prawo?
Jakoś bardzo podejrzanie klamra wygląda. Chyba źle ją złożyłeś.
Jeśli miałeś na myśli rączkę od klamry to zdaje się, że masz ją w drugą stronę i wogóle na odwrót...
Nie orientuję się czy w tym modelu powinna ona sterczeć do góry... ale możliwe, że tak.
Aber zapewne dał też końcówkę nożyc. Warto to wymienić.
Nie drobiłeś spawu na wlocie powietrza (na krawędzi bocznej - pisałem wcześniej chyba o tym).
No i nadal brak tej blachy wzdłuż wlotów...(listwa mocowana do błotnika).
Zasłoni Ci ten defekt polegający na braku szczeliny pod wlotem powietrza.
Powodzenia w dalszych pracach :-)
Avatar użytkownika
Mariusz 72
 
Posty: 1157
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2008, 23:33
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Adam Obrębski » czwartek, 24 września 2009, 10:56

Mariusz 72 napisał(a):Nie powinien ten "dynks" podtrzymujący rączki nożyc być przypadkiem bardziej w prawo?
Jakoś bardzo podejrzanie klamra wygląda. Chyba źle ją złożyłeś.
Jeśli miałeś na myśli rączkę od klamry to zdaje się, że masz ją w drugą stronę i wogóle na odwrót...
Nie orientuję się czy w tym modelu powinna ona sterczeć do góry... ale możliwe, że tak.

Też w niektórych modelach kolegów zauważyłem, że uchwyty są odwrotnie, ale w takim razie co? Aber walnął babola, czy ja już wzrok mam tak popsuty, że na opak odczytuję instrukcję? Klamra jest złożona dokładnie tak jak tutaj, tyle, że uchwyt jest opuszczony w dół. W tym momencie już nie wiem co jest poprawne :cry:
Obrazek
Obrazek

Mariusz 72 napisał(a):Aber zapewne dał też końcówkę nożyc. Warto to wymienić.

Niestety, nie zanotowałem nic takiego

Mariusz 72 napisał(a):Nie drobiłeś spawu na wlocie powietrza (na krawędzi bocznej - pisałem wcześniej chyba o tym).
No i nadal brak tej blachy wzdłuż wlotów...(listwa mocowana do błotnika).
Zasłoni Ci ten defekt polegający na braku szczeliny pod wlotem powietrza.

Za to też muszę się zabrać... ale na razie mnie zafascynowały klamry i oczyszczanie firmowych narzędzi moim nowym dremelkopodobnym czymś :lol:
Pozdrawiam,
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam Obrębski
 
Posty: 1746
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:29
Lokalizacja: Łódź

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Bathin » czwartek, 24 września 2009, 11:38

Mariusz 72 napisał(a):Aber zapewne dał też końcówkę nożyc. Warto to wymienić.

Nie warto, bo jakby była to by była za płaska.
Avatar użytkownika
Bathin
 
Posty: 930
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 08:13

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Adam Obrębski » czwartek, 24 września 2009, 12:46

No dobra, a jak w końcu z tą klamrą? Przejrzałem Missing-lynx w poszukiwaniu jakiegoś wzoru no i okazuje się, że Chris Leeman w swoim StuGu zrobił podobnie. Mam nadzieję, że wklejając zdjęcie nie depcze jakichś praw autorskich etc.?
Obrazek

Z drugiej strony uchwyt klamry np. w przypadku łopaty wygląda jakby faktycznie odwrotnie założony... nie rozumiem tego szczerze...
Pozdrawiam,
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam Obrębski
 
Posty: 1746
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:29
Lokalizacja: Łódź

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Adam Obrębski » piątek, 25 września 2009, 16:32

Z kronikarskiego obowiązku trzeba coś pokazać, wszakże mój warsztat zbyt imponujący nie jest to i nie ma się czym zachwycać.
Poprawiłem jeszcze raz (który to już?) spawy na dachu, nie ma perfekcji, ale teraz już mogę na nie patrzeć. Dodałem trochę pierdółek, niektóre wyglądają jeszcze jak siekane toporem, ale może się to wyprowadzi na prostą. Prócz tego dorobiłem podstawę anteny, która mi uciekła gdzieś... nie jest zbyt okazała, nazwałbym ją raczej imitacją, ale i tak jest to mój sukces bo nie zostawiłem pustego miejsca :->
Miałem robić stelaż na graty na płycie silnikowej, ale właściwie się powoli od tego pomysłu oddalam... wszakże i tak nie mam za bardzo co, prócz beczek i kanistrów, tam nawtykać... No i oczywiście nie mogłem utrzymać kasy w portfelu i zakupiłem lufkę RB, która mam nadzieje do mnie już jedzie pocztą... najbardziej obawiam się jak to będzie wyglądało pod podkładem po tych wszystkich modyfikacjach.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam,
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam Obrębski
 
Posty: 1746
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:29
Lokalizacja: Łódź

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Mariusz 72 » piątek, 25 września 2009, 19:54

Na instrukcji Aber masz wszystko dobrze.
Na Twojej focie klamra wygląda dziwnie. Jednak za słabo widzę, żeby coś konkretnie powiedzieć.

P.S.
Na innej focie widać, że masz dobrze tę klamrę. Może powinna być jedynie nieco bardziej dogięta (dociśnięta)
do kadłuba... ale to drobiazg.
Listwa która dodałeś (za moją namolną namową) powinna nieco bardziej odstawać od bryły wlotu powietrza.
Może na fotce się to tak "zlewa".

Aber nie dał w zestawie haków (na pancerzu i płycie silnikowej)? Powinny być w nich takie malutkie otworki.
Jak masz ochotę to wywierć je sobie.
Zastanawiam się do czego są te płaskie prostokąciki na płycie silnikowej? Może jakieś "resztki" po mocowaniu liny?
(edit) ...a to pewnie pozostałości mocowania "balustrady" :-)

Poza tym dziwny jest też stojak pod zapasowe koła. Te co znam mają taki pokaźny bolec (patrz foto sklejonego modelu).
No chyba, że planujesz nakleić koła to będzie to bez znaczenia.

Zwykle Pz. III maiły jeszcze takie sprytne kotwiczki unieruchamiające błotniki ... ale nie wiem jak tutaj powinno być.
Avatar użytkownika
Mariusz 72
 
Posty: 1157
Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2008, 23:33
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Adam Obrębski » poniedziałek, 28 września 2009, 13:36

Mariusz co do osłon tych wlotów to może i za bardzo przylegają, ale bardziej martwi mnie fakt, że miejscami wyszło trochę za grubo, będę musiał chyba trochę podszlifować.
Doszła też do mnie lufka RB. Takie pytanko:
Obrazek
czemu służą aż trzy "pierścienie" z blaszki? Wiem, że jeden mocuje się między dwoma częściami hamulca, a pozostałe dwa? Te paski też mnie fascynują, nie mogę dojść co z nimi zrobić :mrgreen:
Pozdrawiam,
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam Obrębski
 
Posty: 1746
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:29
Lokalizacja: Łódź

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Kamil Feliks Sztarbała » poniedziałek, 28 września 2009, 13:42

Kamil Feliks Sztarbała
 

Re: Stug IIIG 9014 Dragon 1/35+Aber 35023

Postprzez Adam Obrębski » poniedziałek, 28 września 2009, 13:43

Dzięki serdeczne.
Pozdrawiam,
Adam
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam Obrębski
 
Posty: 1746
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 19:29
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy wojskowe - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości