H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Postprzez barszczo » czwartek, 21 kwietnia 2016, 13:30

Jacek Bzunek napisał(a):Skąd Interior Green w samolocie dla Francji albo Norwegii? W/g mnie, podobnie jak w przypadku P-40, kabine malowamo Curtis Cockpit Green.


Słuszna uwaga, Curtiss Cockpit Green dostarczany przez lokalnego dostawcę odpowiednik IG podobno nieco bardziej brązowy. Po brudzeniu IG i tak ściemnieje więc może to dobra droga. Dorzucam parę fotek finów z ciekawymi smaczkami do wykorzystania przy budowie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
barszczo

Animal Planet
 
Posty: 965
Dołączył(a): sobota, 29 grudnia 2012, 13:31
Lokalizacja: Olkusz

Reklama

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 21 kwietnia 2016, 17:19

Arcturus napisał(a):A można takową gotową kupić? Czy jest jakiś alchemiczny przepis na zmieszanie?

Ajabym zapodał Olive Drab zapodał.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Postprzez Arcturus » czwartek, 21 kwietnia 2016, 18:01

GrzeM napisał(a):No ludzie, nad czym tu deliberować? Curtiss z Cyclonem jest ohydny, jakby zderzył się ze ścianą, rób Twin-Waspa!

Kusi, kusi... Trzeba podjąć męską decyzję.




Jacek Bzunek napisał(a):
Arcturus napisał(a):A można takową gotową kupić? Czy jest jakiś alchemiczny przepis na zmieszanie?

Ajabym zapodał Olive Drab zapodał.

Przebóg, nawet olive draba mam dwa odcienie, i który tu wybrać...
A już na poważnie to dzięki za poradę. No to będzie OD, pocioram, podrapię i będzie git.
Avatar użytkownika
Arcturus

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 2092
Dołączył(a): wtorek, 28 września 2010, 19:07
Lokalizacja: Chrobacya

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Postprzez dewertus » czwartek, 21 kwietnia 2016, 18:43

Jacek Bzunek napisał(a):
Arcturus napisał(a):A można takową gotową kupić? Czy jest jakiś alchemiczny przepis na zmieszanie?

Ajabym zapodał Olive Drab zapodał.


Na spokojnie posprawdzałem co tam mam w papiurach i wyjszło że Hawki malowane były Zinc Chromate Green w wersji Curtiss Cockpit Green (dostarczonej przez Berry Brothers). Problem z ZCG polega na tym, że nie było jasno określonych proporcji składników (Zinc Chromate + czarna emalia + aluminiowy proszek/pasta). W zależności kto mieszał taki kolor wychodził. IG to standaryzowane w 1943 ZCG ale już bez dodatku pasy/proszku aluminiowego.

Ja poszedłem w IG + Neutral Wash MIG'a (taki nie za ciemny brązowy). Nie wiem czy OD już samo w sobie nie będzie za ciemne...
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 21 kwietnia 2016, 19:01

Obrazek
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Postprzez dewertus » czwartek, 21 kwietnia 2016, 20:24

Ja bym robił "Stalina" - nie dość że godło indywidualne ciekawe to Cyclonów było tylko 7 sztuk (CU-501 - CU-507). Temat bardzo rzadki (większość modeli Hawków to Twin Waspy)....


Obiecane zdjęcia (po dwa zdjęcia dla CU-502 i CU-560 mam w dobrej jakości, ale nie mam jak zeskanować :-/ ):

CU-502

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


CU-560

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Postprzez shadowmare » czwartek, 21 kwietnia 2016, 21:04

Temacik fajny ale czekam niecierpliwie na Antoniego :P
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1662
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 19:54

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Postprzez Arcturus » piątek, 22 kwietnia 2016, 07:43

Dzięki za wszystkie zdjęcia i porady. Jeszcze nic nie pokazałem, a tu dwie strony wątku się zrobiły. Wahadełko decyzyjne przesunęło się na stronę Josipowicza - jednak pokraczności w samolotach nigdy za wiele ;)


shadowmare napisał(a):Temacik fajny ale czekam niecierpliwie na Antoniego :P

Sezonował się, ale obiecałem sobie, że w ten weekend zasiadam do niego na nowo.
Avatar użytkownika
Arcturus

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 2092
Dołączył(a): wtorek, 28 września 2010, 19:07
Lokalizacja: Chrobacya

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Postprzez dewertus » poniedziałek, 25 kwietnia 2016, 00:42

Artur,
Jeszcze jedna uwaga (w sumie "odkryłem" ją przed chwilą i o mało co nie dostałem palpitacji ;o) bo już miałem zamykać kokpit swojego Hawka) - okazuje się, że wnęki pod tylnymi szybkami są w naturalnej barwie metalu (aluminium). Na zielono zostały przemalowane (i to nie wszystkie) dopiero podczas wprowadzania "fińskiego" kamuflażu zielono-czarnego.

Niestety nie wiem czy wręga/płyta za fotelem pilota na której mocowany był zagłówek była malowana jak środek kokpitu czy jak owe wnęki pozostała w nietknięta i lśniła naturalnym blaskiem metalu.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Postprzez Arcturus » poniedziałek, 25 kwietnia 2016, 05:47

dewertus napisał(a):Artur,
Jeszcze jedna uwaga (w sumie "odkryłem" ją przed chwilą i o mało co nie dostałem palpitacji ;o) bo już miałem zamykać kokpit swojego Hawka) - okazuje się, że wnęki pod tylnymi szybkami są w naturalnej barwie metalu (aluminium). Na zielono zostały przemalowane (i to nie wszystkie) dopiero podczas wprowadzania "fińskiego" kamuflażu zielono-czarnego.

Niestety nie wiem czy wręga/płyta za fotelem pilota na której mocowany był zagłówek była malowana jak środek kokpitu czy jak owe wnęki pozostała w nietknięta i lśniła naturalnym blaskiem metalu.

Dzięki! Kokpit już pomalowany, ale te wnęki jeszcze nie, więc się przyda.
Avatar użytkownika
Arcturus

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 2092
Dołączył(a): wtorek, 28 września 2010, 19:07
Lokalizacja: Chrobacya

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Postprzez Arcturus » poniedziałek, 25 kwietnia 2016, 19:13

Kokpit ostatecznie pomalowałem Olive Drab, do tego poleciałem z rozjaśnieniami IG i trochę żółta olejną na koniec. Pstrykam stan na teraz, bo zamykanie kadłuba zapowiada się na skomplikowaną i stresogenną operację. Jakieś dodatkowe zużycia, odrapania dodam może już po zamknięciu kadłuba.
Przeróbek niewiele, bo ciężko połapać się w materiałach i brak jednoznacznych obrazków, jak miał wyglądać kokpit Finów. pociąłem tylko podłogę, która w modelu jest lita (obrazki sugerują, że byłą "dziurawa", kilka cięgieł i kabli.
PS. Tablica w rzeczywistości wygląda dużo lepiej (światło się odbiło) :)

ObrazekObrazek

I co ciekawsze niespodzianki:
rzeczona podłoga:
Obrazek

murowany faworyt do nagrody " kanał wlewowy roku"
Obrazek

niespodzianka z kołem:
Obrazek
Avatar użytkownika
Arcturus

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 2092
Dołączył(a): wtorek, 28 września 2010, 19:07
Lokalizacja: Chrobacya

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Postprzez Jacek Bzunek » poniedziałek, 25 kwietnia 2016, 19:23

dewertus napisał(a):Jeszcze jedna uwaga (w sumie "odkryłem" ją przed chwilą i o mało co nie dostałem palpitacji ;o) bo już miałem zamykać kokpit swojego Hawka) - okazuje się, że wnęki pod tylnymi szybkami są w naturalnej barwie metalu (aluminium). Na zielono zostały przemalowane (i to nie wszystkie) dopiero podczas wprowadzania "fińskiego" kamuflażu zielono-czarnego.

Jesteś pewien że dotyczy wszystkich H.75 jakie trafiły do Finlandii czy tylko H.75A-6 z Norwegii?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Postprzez HK1885 » poniedziałek, 25 kwietnia 2016, 19:43

Podoba mi się.
Kusisz swoim Hawkiem coraz bardziej. ;o)
Avatar użytkownika
HK1885
 
Posty: 1912
Dołączył(a): wtorek, 25 czerwca 2013, 12:14

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Postprzez Arcturus » poniedziałek, 25 kwietnia 2016, 19:45

HK1886 napisał(a):Podoba mi się.
Kusisz swoim Hawkiem coraz bardziej. ;o)

Na razie to tylko kolejny kokpit do kolekcji. Teraz trzeba do niego dokręcić tłu... znaczy dorobić resztę ;)
Avatar użytkownika
Arcturus

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 2092
Dołączył(a): wtorek, 28 września 2010, 19:07
Lokalizacja: Chrobacya

Re: H-75 Hawk , Special Hobby, 1:32

Postprzez dewertus » poniedziałek, 25 kwietnia 2016, 21:42

Jacek Bzunek napisał(a):Jesteś pewien że dotyczy wszystkich H.75 jakie trafiły do Finlandii czy tylko H.75A-6 z Norwegii?

W materiałach które mam (autor Kari Stenman) tak jest w pełnym przeglądzie dostępnych modeli: A-1, A-2, A-4 i A-6. Zarówno kolorowanki jak i umieszczone pod nimi fotografie dość dokładnie to dokumentują.

P.s. Nawet na zdjęciach kilka wpisów wcześniej jest to widoczne - w sumie dziwne, że wcześniej na to nie zwróciłem uwagi (widać pokutuje przyzwyczajenie do "schematów" P-40 ;o) )
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości