LFG Roland D.VIa, Fly 1:48, Półwarsztat

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: LFG Roland D.VIa, Fly 1:48, Półwarsztat

Postprzez Vierbein » poniedziałek, 12 września 2016, 19:45

Panowie, przede wszystkim cieszę się z tego strumienia informacji na temat naciągów i śrub rzymskich jaki popłynął wraz z Waszymi postami. Pod ich wpływem skorygowałem swój warsztat i zastosowałem żyłkę 0,1 mm zamiast 0,14 (początkowo nawet przygotowałem 0,2). Jeśli chodzi o śruby, to wcześniej już napisałem, że nie będę w tym modelu plótł pętelek, tylko zadowolę się przyciętymi rurkami AA (dociąłem je na długość 4 mm - wydaje mi się, że nie są za długie). Pętelki plotłem w Oeffagu 253 ze 3 lata temu, ale od tej pory zrobiłem zbyt mało modeli, żeby mówić o jakimś postępie warsztatowym.
Przykłady Waszych technik są inspirujące. Dzięki za umieszczenie fotek i opisów. Na pewno będę wracał do nich przy następnych modelach. Właśnie zaczynam Be2c, więc pola do ćwiczeń z naciągami nie zabraknie :lol:
W Rolandzie zostały jeszcze dolne płaty, usterzenie poziome, wózek podwozia i jakieś szpeje przy chłodnicy. Wrzucę jeszcze fotki z postępów, ale warsztat generalnie zmierza ku końcowi. Już teraz dziękuję wszystkim kolegom za wpisy i cenne uwagi. I za dobrą atmosferę w tym warsztacie, co dla mnie jest szczególną wartością.
PORTFOLIO
"The nice thing about P.C.10 is nobody can prove you wrong"
Avatar użytkownika
Vierbein

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 296
Dołączył(a): środa, 20 czerwca 2012, 09:57
Lokalizacja: znowu Stambuł

Reklama

modele polskich samolotów

Re: LFG Roland D.VIa, Fly 1:48, Półwarsztat

Postprzez Vierbein » wtorek, 20 września 2016, 11:04

Roland gotowy. Pora na podsumowania.

Obrazek

Uwagi do zestawu:
1. Firma Fly wydała chyba ze cztery zestawy tego samolotu: dwie do wersji "a" i tyle samo do b".
2. Model zdradza pewne niekonsekwencje. Co prawda moja wypraska zawiera części ułatwiające budowę wersji "a", jednak model był najwyraźniej projektowany pod wersję "b".
3. Należy sprawdzić model przy zakupie czy nie są zamienione żywiczne odlewy silnika: dla wersji "a" ma być Mercedes D.IIIau, dla wersji "b" Benz D.III. U mnie były zamienione. :(
4. Załączona blaszka ma kilka elementów przeznaczonych do budowy prototypu (drążek sterowy, wloty powietrza do silnika), którego nie przewiduje żaden z zestawów. Nie ma natomiast np. wlotów powietrza dla wersji "a", które trzeba jakoś dorobić samemu. Układ tych wlotów wytłoczony w plastiku odpowiada ersji "b". Trochę to dziwne.
5. Wsporniki skrzydeł są właściwe tylko dla późnych egzemplarzy wersji "a"", podczas gdy np. samolot Kissenbertha był egzemplarzem wczesnym.
6. Kuriozum jest kalka w moim zestawie, z błędem w numerze seryjnym (Rol.D.VIb 3615/18, zamiast Rol.D.VIa 3615/18). Ja zostawiłem jak jest, nie chce mi się już paprać.
7. Co dokładniejsi modelarze powinni rozważyć użycie innej niż zestawowa lozengi, ze względu na nietrafioną kolorystykę zwłaszcza dolna).
Ogólnie jednak zestaw sklejało się przyjemnie. Ma w sobie coś pozytywnego :mrgreen:

Uwagi warsztatowe:

nie udało mi się uniknąć błędów i nieścisłości. Nie do końca zapanowałem nad kolorystyką. Chociaż drewno na kadłubie wyszło nieźle, to chciałem osiągnąć jaśniejszy odcień. Nie uwzględniłem wpływu kolejnych warstw lakierów bezbarwnych oraz efektu nieustannego macania kadłuba łapskami w trakcie przeciągających się robót.
Również geometria nie jest idealna. Mój efektowny przyrząd na niewiele się zdał i chyba pójdzie do rozbiórki.
Resztę na pewno wychwycą wprawne oczy forumowiczów w galerii. Ja cieszę się, że po dwóch latach udało mi się skleić model do końca.
Dziękuję za uwagę. 8-)
PORTFOLIO
"The nice thing about P.C.10 is nobody can prove you wrong"
Avatar użytkownika
Vierbein

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 296
Dołączył(a): środa, 20 czerwca 2012, 09:57
Lokalizacja: znowu Stambuł

Re: LFG Roland D.VIa, Fly 1:48, Półwarsztat

Postprzez Adam » czwartek, 22 września 2016, 13:24

Ładnie wyszło, a jakaś galeria będzie?
Z jednego zdjęcia to nie da się tak uczciwie przyczepić ;o)

Adam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Adam
 
Posty: 2929
Dołączył(a): piątek, 8 maja 2009, 10:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: LFG Roland D.VIa, Fly 1:48, Półwarsztat

Postprzez Vierbein » czwartek, 22 września 2016, 14:24

Będzie galeria jak trzeba, tylko zdjęcia muszę najpierw porobić ;o)
PORTFOLIO
"The nice thing about P.C.10 is nobody can prove you wrong"
Avatar użytkownika
Vierbein

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 296
Dołączył(a): środa, 20 czerwca 2012, 09:57
Lokalizacja: znowu Stambuł

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości