Spit Mk V Revell 1:72 oraz P 47D Revell 1:72, z pudła

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Spit Mk V Revell 1 : 72 oraz P 47 D Revell 1 : 72, z pud

Postprzez Hellcat1983 » czwartek, 13 października 2016, 23:03

Obicia na czerwieni Revell agua 90 i wydrapania skalpelem taki mix. Wygląda tak, jak niżej. Dobre zdjęcia zrobię w innym czasie do galerii ukończonych Piotra Dimitruka.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Hellcat1983
 
Posty: 192
Dołączył(a): piątek, 16 października 2015, 18:16
Lokalizacja: Lublin

Reklama

Re: Spit Mk V Revell 1 : 72 oraz P 47 D Revell 1 : 72, z pud

Postprzez Hellcat1983 » czwartek, 13 października 2016, 23:15

Obrazek

Na zakończenie warsztatu zestawienie obu maszyn i porównania z takim samym P 47 Revella ale wykonanym przy użyciu innych technik, malowanym Alcladem + Kalki Printscale i karabiny Abera.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Hellcat1983
 
Posty: 192
Dołączył(a): piątek, 16 października 2015, 18:16
Lokalizacja: Lublin

Re: Spit Mk V Revell 1 : 72 oraz P 47 D Revell 1 : 72, z pud

Postprzez Hellcat1983 » czwartek, 13 października 2016, 23:28

Tym samym ten wątek warsztatowy zamykam. Na warsztacie pozostaje Jaguar, który ku mojemu zaskoczeniu nie wywołał zainteresowania, mimo że jest już samolotem historycznym i rzadko budowanym przez polskich modelarzy. POzostaje też PZL 37 vel "gniot". Wszystkim którzy śledzili postępy prac dziękuję za uwagę i za wszystkie komentarze. Dla Aleksandra w tym miejscu wskazuję, że rzeczywiście Brytyjczyków nie maluje się w środku zinc chomate greenem i jak malowałem i pisałem w przedmiocie Spita coś mocno mi się poplątało, chociaż byłem przekonany że kolory od siebie zasadniczo nie odbiegają i w skali nie widać różnicy otóż widać i to masakrycznie. Myślę że błędne przekonanie powstało u mnie po lekturze jednego z warsztatów w Super Modelu albo i to jest konfabulacja. Bo mam wspomnienie, że jakiś bombowiec brytyjski był tam we wnętrzu malowany ciepłym zinc chromate green, który ma się jak pięść do nosa do interior green, który z kolei ma chłodną barwę.

Gdyby komuś z Was koledzy chciałoby się napisać który z moich gromów - grzmotów zasługuje na lepszą ocenę i lakonicznie dlaczego, będę wdzięczny. Sam nie potrafię tego rozstrzygnąć...a żona i dwuletni syn w tym sądzie mi nie pomogą.
Hellcat1983
 
Posty: 192
Dołączył(a): piątek, 16 października 2015, 18:16
Lokalizacja: Lublin

Re: Spit Mk V Revell 1 : 72 oraz P 47 D Revell 1 : 72, z pud

Postprzez Darek Trzeciak » piątek, 14 października 2016, 22:51

Obrazek
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 22:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Spit Mk V Revell 1:72 oraz P 47D Revell 1:72, z pudła

Postprzez Murek » sobota, 15 października 2016, 19:10

Żeby nie było tak łatwo skupie się tylko na jednym Dzbanku (tym z bykiem). Pierwsze spostrzeżenia bez zagłębiania się w temat poprawności merytorycznej. Ogólne wrażenie - bardzo dobre :D Niuanse - rama wiatrochronu lekko odstaje, płetwa przed statecznikiem lekko niedopasowana, przejście kolorów przy pasie antyodblaskowym lekko poszarpane (przy maskowaniu warto albo nieco odgiąć taśmę żeby nie przylegała lub dać dwie taśmy tak aby górna wystawała poza dolną).
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3116
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Spit Mk V Revell 1:72 oraz P 47D Revell 1:72, z pudła

Postprzez Hellcat1983 » sobota, 15 października 2016, 21:13

Dzięki Murku za komentarz, ale żeby nie było za łatwo to sam pewne elementy podsumuję. Wiatrochron był i jeszcze jest niedoklejony dlatego odstawał i odstaje tylko położony. Brak belki poprzecznej we wnętrzu osłony silnika- nie chciało mi się jej robić. Zresztą część nie nadawała się do obróbki toteż musiałbym wykonać od podstaw. Szerokość anty glear panel oraz długość na oko podobnie jak czerwienie.Mogą i pewnie są niepoprawne merytorycznie. Instrukcja wpuściła mnie w kanał z długością koloru khaki powinien być dociągnięty do statecznika pionowego. Trochę goniłem toteż płetwa ma z jednej strony jamę skurczową nie wiem jak to możliwe ale jej nie zaszpachlowałem. Na pewno to widziałem. Kalki na bokach kadłuba przyklejone w linie środka, podczas gdy powinny być przesunięte do góry. Jedna kalka na łopacie pionowej tej z yellow tipem do góry pokrzywiona - dotknąłem przez przypadek w czasie gdy sol jeszcze SOL nie wysechł.
Hellcat1983
 
Posty: 192
Dołączył(a): piątek, 16 października 2015, 18:16
Lokalizacja: Lublin

Re: Spit Mk V Revell 1:72 oraz P 47D Revell 1:72, z pudła

Postprzez Hellcat1983 » sobota, 15 października 2016, 21:18

Odnośnie korelacji płetwy ze statecznikiem w ogóle się nad tym nie zastanawiałem. I ostatnie kwestii linii koloru olive. Według Paula Budzika najlepiej jest ciąć taśmę w linię zamiast prosto z rolki kłaść. Moja spadła już na podłogę kilka razy, była bita narzędziami modelarskimi, i gryziona p0rzez moje dziecko zatem miała prawo stracić geometrię na krawędziach. Więcej chyba ponadto to co sam wypunktowałem na spółkę z Murkiem nie powinno być wytknięte. Pozdrawiam Murku serdecznie.
Hellcat1983
 
Posty: 192
Dołączył(a): piątek, 16 października 2015, 18:16
Lokalizacja: Lublin

Re: Spit Mk V Revell 1:72 oraz P 47D Revell 1:72, z pudła

Postprzez Murek » sobota, 15 października 2016, 21:50

Aha, osłony k.m.-ów wyglądają dość ciemno, nie wiem dokładnie z czego były wykonane ale nie odbiegały zbytnio kolorem od barwy duralu.
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3116
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości