Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Postprzez radoslaw6363 » środa, 19 października 2016, 19:39

Modelu idealnie oddającego rzeczywistość nie zbuduje się nigdy, ale próbować trzeba !
Nie kłóć się z głupim, bo najpierw zaniży cię do swojego poziomu, a następnie pokona doświadczeniem !
Według przeprowadzonych niedawno badań stwierdzono, że ludzie którzy nie rozpoznają ironii i sarkazmu są mniej inteligentni ! Pozdrawiam !
Avatar użytkownika
radoslaw6363
 
Posty: 2578
Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2010, 12:12
Lokalizacja: W PL Aleksandrów Łódzki, ponadto DK,NL,A,SK,D.

Reklama

Re: Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Postprzez Ralf_S » środa, 19 października 2016, 21:01

Echhhhh
fajnie by było 8-)
Ale skoro Mielec nic nie wie o zamówieniu na dwa BH w tym roku, a Motor Sicz o planowanej współpracy, to jakoś mało wiarygodne te doniesienia są... :(
Mówić można dużo, ale kasę to potrzeba namacalną, a nie ewentualny bartel w kartoflach....
Pozdrawiam
Ralf_S
Avatar użytkownika
Ralf_S
 
Posty: 1283
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Postprzez Atlis » środa, 19 października 2016, 22:37

Ach ta miłość do rupieci...
Avatar użytkownika
Atlis
 
Posty: 2593
Dołączył(a): piątek, 25 marca 2016, 13:39
Lokalizacja: Rostock / Szczecin / Sliač

Re: Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Postprzez radoslaw6363 » czwartek, 20 października 2016, 05:40

Ralf_S napisał(a):Echhhhh
fajnie by było 8-)
Ale skoro Mielec nic nie wie o zamówieniu na dwa BH w tym roku, a Motor Sicz o planowanej współpracy, to jakoś mało wiarygodne te doniesienia są... :(
Mówić można dużo, ale kasę to potrzeba namacalną, a nie ewentualny bartel w kartoflach....


Motor Sicz o współpracę zabiega od dawna, nawet swoje biuro w Polsce otworzyli, po co zamawiać BH jak już jest deal z Bellem ? (mam nadzieję że jest !)
Wróble ćwierkają że zmieniliśmy wielkiego brata ,,opiekun'' z europy zachodniej przekazał nas braciszkowi zza wielkiej wody , zapewne amerykanin powołany do Polskiego rządu nie znalazł się tam przypadkowo.
Pożyjemy zobaczymy , maszyny niczego sobie :P
Modelu idealnie oddającego rzeczywistość nie zbuduje się nigdy, ale próbować trzeba !
Nie kłóć się z głupim, bo najpierw zaniży cię do swojego poziomu, a następnie pokona doświadczeniem !
Według przeprowadzonych niedawno badań stwierdzono, że ludzie którzy nie rozpoznają ironii i sarkazmu są mniej inteligentni ! Pozdrawiam !
Avatar użytkownika
radoslaw6363
 
Posty: 2578
Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2010, 12:12
Lokalizacja: W PL Aleksandrów Łódzki, ponadto DK,NL,A,SK,D.

Re: Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Postprzez Ralf_S » czwartek, 20 października 2016, 08:42

radoslaw6363 napisał(a):

Motor Sicz o współpracę zabiega od dawna, nawet swoje biuro w Polsce otworzyli....[/quote]
Siur, byli zainteresowani współpracą. I nawet poszli do Świdnika, a tam strzelili karpia, bo dowiedzieli się, że Świdnik jest włoski, a nie polski. A Włosi pokazali im drzwi - co się będą z mocną konkurencją układać??
radoslaw6363 napisał(a):....po co zamawiać BH jak już jest deal z Bellem ? (mam nadzieję że jest !)

Zapewne tylko jakieś listy intencyjne :(
radoslaw6363 napisał(a):Wróble ćwierkają że zmieniliśmy wielkiego brata...

Co najwyżej sprzedawcę. Raczej nie liczę, że traktują nas jak rodzinę. Prędzej jak klienta, którego można oskubać...
Pozdrawiam
Ralf_S
Avatar użytkownika
Ralf_S
 
Posty: 1283
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Postprzez Moses » czwartek, 20 października 2016, 08:48

Ralf o intencjach Bella słychać było już jakiś czas temu, przy okazji rozpoczęcia przetargu na Kruka.

Bell chciał utworzyć centrum montażowo-serwisowe dla Venomów i Viperów, gdyz liczą na zamówienia obydwu maszyn w europie środkowo wschodniej.

http://www.defence24.pl/262891,bell-hel ... ki-i-czech

Atlis napisał(a):Ach ta miłość do rupieci...

Rozumiem że jakbyś kupił ostatniego Porsche 911 to znaczy że jeździłbyś starym trupem
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Postprzez net_sailor » czwartek, 20 października 2016, 09:53

radoslaw6363 napisał(a):
Ralf_S napisał(a):Echhhhh
fajnie by było 8-)
Ale skoro Mielec nic nie wie o zamówieniu na dwa BH w tym roku, a Motor Sicz o planowanej współpracy, to jakoś mało wiarygodne te doniesienia są... :(
Mówić można dużo, ale kasę to potrzeba namacalną, a nie ewentualny bartel w kartoflach....


Motor Sicz o współpracę zabiega od dawna, nawet swoje biuro w Polsce otworzyli, po co zamawiać BH jak już jest deal z Bellem ? (mam nadzieję że jest !)
Wróble ćwierkają że zmieniliśmy wielkiego brata ,,opiekun'' z europy zachodniej przekazał nas braciszkowi zza wielkiej wody , zapewne amerykanin powołany do Polskiego rządu nie znalazł się tam przypadkowo.
Pożyjemy zobaczymy , maszyny niczego sobie :P

Czy czasem czytasz to co piszesz? Jaki deal? Nie ma żadnego dealu, ani z Sikorskim ani z Bellem. Już nie wspominam że UH-1 w zakresie transportu i wersji specjalistycznych jest dość przeciętny, a w przypadku śmigłowców ZOP to Bell w ogóle nic nie jest w stanie zaoferować od ręki. Czyli co? Kupimy pakiet Bella i do tego Seahawki*? Bezsens...

* budowane tylko w Stratford (taka miejscowość w USA, nie_w_Polsce)

Przypomnę czego nam potrzeba. Miała być wspólna średnia wielozadaniowa platforma na zastąpienie Mi-8/Mi-14/Mi-17 w zakresie SAR/ZOP/CSAR/MEDEVAC/Transport/SOF. Takie maszyny lepiej lub gorzej spełniające te kryteria to obecnie H225M, NH90 i S-92. Amerykańskie S-70 i UH-1 są znacznie mniejsze a przez to może (?) trochę tańsze (cena zależy od konfiguracji wyposażenia), ale ich mniejsze możliwości transportowe zmuszają do kupna kolejnych śmigłowców klasy ciężkiej: CH-53, CH-47 lub to co proponuje Bell w swoim pakiecie czyli V-22. Ja Ospreya bardzo lubię bo to technologia wręcz kosmiczna, ale to nie jest maszyna na naszą kieszeń, ani w cenie zakupu ani eksploatacji (koszt 1h lotu V-22 = 6h Caracali). Jedynie Amerykanów stać na utrzymanie kilku typów w różnych służbach. Marines mają AH-1, UH-1 CH-53 i V-22 a US Army AH-64, UH-60 i CH-47. Daje to ogromne możliwości, zwłaszcza ekspedycyjne jak u Marines, lecz zerowe jeśli chodzi o ZOP, więc dla Polski żadna z tych struktur nie jest optymalna, ani pod względem technicznym ani kosztowym, bo jeden zakup generuje koleje zakupy. Zamiast rozwiązywać problemy tworzą się kolejne...
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Postprzez Moses » czwartek, 20 października 2016, 10:12

Oczywiście nie jest to zakup pierwszej potrzeby, ale lekkie Mi-2 już są na wykończeniu, tutaj Venom byłby dobrym następcą. A nawet byłby w stanie przejąć role Sokołów, Salamandr i Głuszców.
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Postprzez net_sailor » czwartek, 20 października 2016, 10:28

Problem w tym, że rodzina W-3 trzyma się całkiem nieźle i nie chce zejść z tego łez padołu. Powiedziałbym, że jest ich lekki nadmiar.
Za Mi-2 najchętniej widziałbym H145 (najlepiej duży zakup wraz z lotnictwem Policji), ale to moja osobista preferencja... No może nie tylko moja, bo Amerykanie też sobie chwalą Lakoty za dużą gotowość floty i niskie koszty (przypadkowo znacznie niższe niż UH-1 które zastąpiły).
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Postprzez Moses » czwartek, 20 października 2016, 10:40

Z logistycznego punktu widzenia gdyby Viper wygrał przetarg, całkiem logiczne i rozsądne by było wprowadzenie Venoma na zastępce Mi-2. Wprowadzenie Lakoty, byłby kolejnym odmiennym typem maszyny w naszym parku. O ile amerykanów stać na taką różnorodność my powinniśmy chyba iść w kierunku jak najmniejszej ilości różnych typów maszyn, i jak by się udało unifikacji maszyn.
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Postprzez Ralf_S » czwartek, 20 października 2016, 10:49

net_sailor napisał(a):Za Mi-2 najchętniej widziałbym H145


NIEEEE!! Tylko nie Lakota!! Przecież nie ma modelu w 1:48.... :mrgreen:
Jeden z ładniejszych wiatraków na niebie :roll:
Pozdrawiam
Ralf_S
Avatar użytkownika
Ralf_S
 
Posty: 1283
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Postprzez Moses » czwartek, 20 października 2016, 11:04

Ralf_S napisał(a):
Jeden z ładniejszych wiatraków na niebie :roll:


Eeeetam
Venom, to jest prawdziwa piękność przestworzy :)

I masz model w 48;) Może kiedyś doczekam się zestawu w 72
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 00:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Postprzez karambolis8 » czwartek, 20 października 2016, 11:07

Venom, Viper i Blackhawk w 1:48 już są. Zastanawiam, się już czy nie kupować Kittyhawków.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Postprzez Ralf_S » czwartek, 20 października 2016, 11:36

Moses napisał(a):
Ralf_S napisał(a):
Jeden z ładniejszych wiatraków na niebie :roll:


Eeeetam
Venom, to jest prawdziwa piękność przestworzy :)

I masz model w 48;) Może kiedyś doczekam się zestawu w 72


Venoma i Vipera mam, czekam tylko na polskie kalki :mrgreen:
Pozdrawiam
Ralf_S
Avatar użytkownika
Ralf_S
 
Posty: 1283
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2007, 00:43
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Bell AH-1Z i UH-1Y dla Polski ?

Postprzez Moses » czwartek, 20 października 2016, 11:54

Z zrobieniem projektu nie byłoby problemu ;)
Avatar użytkownika
Moses
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 27 stycznia 2012, 00:00
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości