I-16 Type 24 ICM 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: I-16 Type 24 ICM 1:48

Postprzez reddevil » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 12:42

Kamuflaż chyba faktycznie najlepiej pędzlem, nie wiem tylko czy nie łatwiej byłoby Ci kontrolować efekt farbami olejnymi dla plastyków albo olejnymi po prostu.


Dzięki Xmald za radę, popróbuję sobie gdzieś na boku i zobaczę co z tego wyjdzie :D
Avatar użytkownika
reddevil
 
Posty: 128
Dołączył(a): poniedziałek, 2 stycznia 2017, 15:40

Reklama

modele polskich samolotów

Re: I-16 Type 24 ICM 1:48

Postprzez posejdon » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 13:52

Jak chcesz się bawić w te różne żebra, wręgi to chyba najlepiej zrobić to na takiej pstrokaciźnie na samym końcu po kalkach. Wtedy wszystko będzie widać tak jak chcesz, żeby było widoczne.
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Re: I-16 Type 24 ICM 1:48

Postprzez reddevil » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 15:35

Jak chcesz się bawić w te różne żebra, wręgi to chyba najlepiej zrobić to na takiej pstrokaciźnie na samym końcu po kalkach. Wtedy wszystko będzie widać tak jak chcesz, żeby było widoczne.


Oczywiście masz racje, to ma być taka baza pod dalsze zabiegi typu odpryski farby itd.

Na szczęście okazało się że w toku produkcji I-16 na niemetalowych powierzchniach były szpachlowane, dzięki temu odpadła chyba połowa roboty :D

Tymczasem uzyskałem taki zamierzony efekt:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
reddevil
 
Posty: 128
Dołączył(a): poniedziałek, 2 stycznia 2017, 15:40

Re: I-16 Type 24 ICM 1:48

Postprzez MARIO » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 16:39

Zestaw z ICM w porównaniu do EDUARDA. Jak to się ma?
MARIO
 
Posty: 387
Dołączył(a): wtorek, 1 marca 2011, 20:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: I-16 Type 24 ICM 1:48

Postprzez posejdon » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 16:47

reddevil napisał(a):
Obrazek

Zaszpachluj koniecznie to łączenie na brzuchu. To było drewno i powinno być gładkie! Chodzi mi o tą poprzeczną szparę. Ta podłużna przy płozie też w sumie mogłaby zniknąć ;o)
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Re: I-16 Type 24 ICM 1:48

Postprzez reddevil » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 17:14

MARIO napisał(a):Zestaw z ICM w porównaniu do EDUARDA. Jak to się ma?


Niestety nie wiem Eduarda nigdy nie sklejałem, jeśli chodzi o ICM- to jest bardzo dobrze spasowany i zdetalowany wspaniale się składa no i można w nim wyeksponować silnik.

posejdon napisał(a):
reddevil napisał(a):
Zaszpachluj koniecznie to łączenie na brzuchu. To było drewno i powinno być gładkie! Chodzi mi o tą poprzeczną szparę. Ta podłużna przy płozie też w sumie mogłaby zniknąć ;o)


Dzięki Posejdon za czujność :D Oczywiście do zaszpachlowania.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
reddevil
 
Posty: 128
Dołączył(a): poniedziałek, 2 stycznia 2017, 15:40

Re: I-16 Type 24 ICM 1:48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 20:01

W ramach kibicowania podpowiem, że bardzo rażą szpary niedokładnego spasowania osłon silnika na górnej części. W skali 1/1 pewnie weszły by tam palce najpotężniejszego Rosjanina ;o) Póki go nie pomalowałeś to rozważ zaszpachlowanie tych szpar i natrasowanie linii (popatrz na zdjęcia Iszaków - ich osłony silnika wyglądają na dobrze spasowane). Przednia osłona też ma pokaźną szparę. Zastanawiam się czy to wada modelu ?
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: I-16 Type 24 ICM 1:48

Postprzez Bercik » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 20:10

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Bercik
 
Posty: 878
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:03

Re: I-16 Type 24 ICM 1:48

Postprzez reddevil » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 21:21

Mariusz Jarzyna ze Szczec napisał(a):W ramach kibicowania podpowiem, że bardzo rażą szpary niedokładnego spasowania osłon silnika na górnej części. W skali 1/1 pewnie weszły by tam palce najpotężniejszego Rosjanina ;o) Póki go nie pomalowałeś to rozważ zaszpachlowanie tych szpar i natrasowanie linii (popatrz na zdjęcia Iszaków - ich osłony silnika wyglądają na dobrze spasowane). Przednia osłona też ma pokaźną szparę. Zastanawiam się czy to wada modelu ?


Póki co wszystkie osłony przyklejone na blue- tack stąd te szpary.



Bercik napisał(a):Obrazek

Dobry wybór :) Trochę więcej fotek tutaj: http://r-miniatures.blogspot.com/2012/05/polikarpov-i-16-type-24-172-hasegawa.html


Bardzo Dziękuję za linka, świetny model :D będę podpatrywał przy malowaniu górnych powierzchni. :)


Tymczasem zrobiłem biały preshading i pomalowałem wstępnie dół:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Takie tam eksperymenty :D

Jutro zrobię lepsze zdjęcia bo na tych g widać.
Avatar użytkownika
reddevil
 
Posty: 128
Dołączył(a): poniedziałek, 2 stycznia 2017, 15:40

Re: I-16 Type 24 ICM 1:48

Postprzez Damian 1973 » poniedziałek, 30 stycznia 2017, 22:35

Dobry wieczor

Caly czas obserwowalem budowe I-16 Rata.Bardzo fajny Samolot ( budowalem go juz z Eduard ), fajna robota zrobiles.Ale mam krytyka do Ciebie.
Zaczoles juz prace z Farbami, a jeszcze duzo dziur nie jest zaspachtlowanych ,Kadlub/Skrzydla , owiewka nad Motorem , same Skrzydla i owiewka Motoru. Tego nie rozumie.
Damian
Avatar użytkownika
Damian 1973
 
Posty: 56
Dołączył(a): poniedziałek, 8 września 2014, 19:45
Lokalizacja: Donaueschingen/Germany

Re: I-16 Type 24 ICM 1:48

Postprzez Murek » wtorek, 31 stycznia 2017, 14:47

posejdon napisał(a):Zaszpachluj koniecznie to łączenie na brzuchu. To było drewno i powinno być gładkie! Chodzi mi o tą poprzeczną szparę. Ta podłużna przy płozie też w sumie mogłaby zniknąć ;o)
reddevil napisał(a):Dzięki Posejdon za czujność :D Oczywiście do zaszpachlowania.

Malowanie w toku a szpary jak były tak są :?:
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3116
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: I-16 Type 24 ICM 1:48

Postprzez reddevil » wtorek, 31 stycznia 2017, 14:54

Damian 1973 napisał(a):Dobry wieczor

Caly czas obserwowalem budowe I-16 Rata.Bardzo fajny Samolot ( budowalem go juz z Eduard ), fajna robota zrobiles.Ale mam krytyka do Ciebie.
Zaczoles juz prace z Farbami, a jeszcze duzo dziur nie jest zaspachtlowanych ,Kadlub/Skrzydla , owiewka nad Motorem , same Skrzydla i owiewka Motoru. Tego nie rozumie.
Damian



Witaj

W sumie też nie rozumiem jak mogłem przeoczyć takie błędy i tym bardziej tego nie poprawić wcześniej, ale nie ma co roztrząsać trzeba to naprawić.

No więc zabrałem się za naprawianie tego co wcześniej zepsułem, szpary na okapotowaniu wynikają z popełnionych przeze mnie błędów przy składaniu bloku silnika. :-|

Niestety musiałem wszystko rozłożyć, pocienić osłony żeby pasowały idealnie do osłony itd... Miejmy nadzieję że jakoś z tego wybrnę :)

W normalnych warunkach pewnie rzucił bym to w diabły ale warsztat zobowiązuje :P :mrgreen:

Tak to wygląda :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A miało być szybko, łatwo i przyjemnie... ehh
Avatar użytkownika
reddevil
 
Posty: 128
Dołączył(a): poniedziałek, 2 stycznia 2017, 15:40

Re: I-16 Type 24 ICM 1:48

Postprzez reddevil » wtorek, 31 stycznia 2017, 15:12

A przy okazji zapytam o wcześniejszy eksperyment z białym preshadingiem, waszym zdaniem ma to jakieś szanse powodzenia w efekcie końcowym ?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
reddevil
 
Posty: 128
Dołączył(a): poniedziałek, 2 stycznia 2017, 15:40

Re: I-16 Type 24 ICM 1:48

Postprzez Murek » wtorek, 31 stycznia 2017, 16:24

Ma, pod warunkiem, że nie pomalujesz później zbyt gęstą farbą lub zbyt wieloma warstwami.
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3116
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: I-16 Type 24 ICM 1:48

Postprzez golf czarny » wtorek, 31 stycznia 2017, 17:58

posejdon napisał(a):
reddevil napisał(a):
Obrazek

Zaszpachluj koniecznie to łączenie na brzuchu. To było drewno i powinno być gładkie! Chodzi mi o tą poprzeczną szparę. Ta podłużna przy płozie też w sumie mogłaby zniknąć ;o)



Przepraszam ale już to było roztrząsane tutaj viewtopic.php?f=818&t=79831. I jak się okazuje ta szpara poprzeczna jest uzasadniona. Natomiast wzdłużna na osi kadłuba nie.
golf czarny
 
Posty: 136
Dołączył(a): poniedziałek, 5 grudnia 2016, 13:01

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 23 gości