Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Postprzez spiton » niedziela, 11 października 2009, 16:10

Wyszło pięknie!!
zwłaszcza podobają mi się te "śmigiełka" na rurach biegnących do "pedałów" choć nie mam pojęcia do czego służą ,-))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Reklama

Re: Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Postprzez Jaho63 » niedziela, 11 października 2009, 16:41

Prawda, "śliczniusio". Choć troszkę mi brakuje charakterystycznych otworów we wrędze pod tablicą przyrządów.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Postprzez Jarek Gurgul » niedziela, 11 października 2009, 16:48

Dobrze Ci idzie. Jedna tylko uwaga. Zdaje się, że 'dziewiątki' miały pedały orczyka z jeszcze jednym, półokrągłym piętrem.
Takie pojedyncze były tylko w początkowych 'jedynkach'.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6158
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Postprzez Mecenas » niedziela, 11 października 2009, 17:01

Dzięki za opinie.Te otwory pod tablicą przyrządów to jeszcze nic straconego. Pokombinuję skoro tak Cię to drażni :) Especially for you.

Jarku, takie coś masz na myśli?

Obrazek

Nie zawsze to występuje jednak. To są zapewne skórzane paski mocowane w tych otworkach. Na innych walkaroundach nie koniecznie występuje w IXach:

Obrazek
Obrazek

To jest cholernie delikatne ustrojstwo, nie wiem czy się odważę cokolwiek jeszcze doklejać, choć wygląd może być ciekawy. A i monotonię zieloności trochę przełamie.
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Postprzez Speedking » niedziela, 11 października 2009, 17:24

Ja u siebie nakleiłem na kroplę CA cienkie paski taśmy Tamiya:
Obrazek

Jeden tak odstaje bo została resztka tego co dał Eduard (jakieś drucikopodobne badziewie), z tym że i tak po złożeniu tego nie będzie widać - tablica przesłania górną połowę pedałów jakkolwiek byś nie patrzył, przynajmniej u mnie w Tamiyi
Pozdrawiam, Krzysztof
"Student to już jest absolutne dno piramidy społecznej"
Avatar użytkownika
Speedking
 
Posty: 487
Dołączył(a): poniedziałek, 7 stycznia 2008, 00:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Postprzez Jarek Gurgul » niedziela, 11 października 2009, 17:57

Mecenas napisał(a):Jarku, takie coś masz na myśli?

Tak, takie coś mam na myśli.
Po pierwszych doświadczeniach bojowych ze Spitami, w połowie 1940 roku dołożono górną pozycję (drugie żeberko i pasek) dla stóp pilota.
Podczas normalnego lotu pilot siedział w bardziej pionowej pozycji i opierał stopy na dolnym stopniu.
Podczas walki przenosił stopy na górny stopień (pod pasek), lekko zginał, unosił nogi i zajmował bardziej poziomą pozycję.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6158
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Postprzez Mecenas » poniedziałek, 12 października 2009, 11:28

Jarek Gurgul napisał(a):Po pierwszych doświadczeniach bojowych ze Spitami, w połowie 1940 roku dołożono górną pozycję (drugie żeberko i pasek) dla stóp pilota.
Podczas normalnego lotu pilot siedział w bardziej pionowej pozycji i opierał stopy na dolnym stopniu.
Podczas walki przenosił stopy na górny stopień (pod pasek), lekko zginał, unosił nogi i zajmował bardziej poziomą pozycję.
Jarek


No tak, ergonomia i wyczucie samolotu. W tej pozycji można głębiej i mocniej "depnąć" orczyk przy ciasnym zwrocie mając przy tym lepsze czucie w nodze...

Ja chyba użyję do zrobienia tych pasków folii aluminiowej...
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Postprzez Mecenas » sobota, 17 października 2009, 13:38

Infanterie greift an!

Zrobiłem parę kolejnych detali, głównie drążka oraz elementów "podłogi" lub raczej podnóżków pilota. Całość spasowana prawie na sucho. W ciągu ostatnich paru minut pomalowałem pedały orczyka i resztę detali oraz wyrzeźbiłem kilka innych, m.in otwory we wrędze o które dopominał się Janusz. Zaraz będę natomiast tworzył skórzane paski na pedałach coby Jarosława ukontentować. Czy ktoś ma jeszcze jakieś życzenia?


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po zmontowaniu połówek kadłuba i tak prawie nic nie widać co jest w środku...taka robota.
Obrazek
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Postprzez Jarek Gurgul » sobota, 17 października 2009, 14:10

Mecenas napisał(a):Czy ktoś ma jeszcze jakieś życzenia?

Jeśli będą paski, to ja nie mam żadnych :mrgreen:.
Będę czuł się ukontentowany.
Niektórym, jak widać niewiele potrzeba do szczęścia...

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6158
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Postprzez Dominik » sobota, 17 października 2009, 14:34

Ja mam tylko jedno życzenie...Do projektu z tym wątkiem. Spita a poza Spitprojektem. Wstyd.

Mecenas napisał(a):Po zmontowaniu połówek kadłuba i tak prawie nic nie widać co jest w środku...taka robota.


Dlatego ja się w to nie bawię, szczególnie, że i tak nie robię otwartych kokpitów. Ale żeby nie było, że malkontent ze mnie. Podziwiam każdą taką zegarmistrzowską robotę.

Pozdrawiam
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2620
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 16:16

Re: Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Postprzez greatgonzo » sobota, 17 października 2009, 15:50

Mecenas napisał(a):Czy ktoś ma jeszcze jakieś życzenia?


Czy dziewiątki miały jeszcze te butle ze sprężonym powietrzem do awaryjnego wypuszczania podwozia, na prawej burcie? To mój ulubiony element wyposażenie kabiny Spitfire.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Postprzez Jaho63 » sobota, 17 października 2009, 17:11

Nie widzę dalej "dziur" we wrędze! ;o)
No i co to za pilot będzie? Węgiel w kabinie woził, czy jak? :mrgreen:
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Postprzez Paweł84 » sobota, 17 października 2009, 17:35

Czy dziewiątki miały jeszcze te butle ze sprężonym powietrzem do awaryjnego wypuszczania podwozia, na prawej burcie?

Miały
Avatar użytkownika
Paweł84
 
Posty: 372
Dołączył(a): niedziela, 20 lipca 2008, 13:54

Re: Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Postprzez Mecenas » sobota, 17 października 2009, 18:46

Otwory we wrędze już są, ale jeszcze ich nie ma na zdjęciach. Orczyk jest już pomalowany, farba schnie i czeka na brudzenie. Paski też już przykleiłem. Dwie marudy mam już zatem z głowy. :mrgreen:

Znalazła się jednak trzecia, której nie wiem co odpowiedzieć. Ja osobiście nie jestem przekonany co do obecności tej butli. Też mnie to zastanowiło bo na zdjęciach wczesnych Spitów, do V-tki na pewno widziałem. W IX-tce nie jestem pewien.

Czy woził wungiel tym Spitem czy nie woził to nie wiem. Pasy pilota jednak będą, ale w swoim czasie. Po prostu jeszcze nie wiem jak mają być zamocowane i do czego, wot wsio. Na razie jednak zamocuję chyba tylko te krótkie na dole a ten długi co trzymał za ramiona to dopiero po zlepieniu połówek kadłuba bo on był jakoś dziwnie mocowany do pręta z tyłu. To też muszę dopiero "rozkminić" (mój kumpel użył ostatnio tego zwrotu i jakoś mi się spodobał).

Pytanie do Dominika: a co za różnica gdzie jest ten wątek? Projekty mają to do siebie, że mają ograniczone ramy czasowe a ja nie lubię jak mnie coś uwiera lub krępuje...
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4838
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 14:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Re: Spitfire IXc, Airfix, 1:48

Postprzez Paweł84 » sobota, 17 października 2009, 19:13

Ja osobiście nie jestem przekonany co do obecności tej butli.


Muzealne egzemplarze ją mają, ale dla pewności sięgnąłem do instrukcji użytkowania spitfirea: Pilot's Notes for Spitfire IX, XI & XVI. W części poświęconej awaryjnemu wypuszczaniu podwozia jest opis zwalniania dźwigni pojemnika z CO2:
Obrazek
Avatar użytkownika
Paweł84
 
Posty: 372
Dołączył(a): niedziela, 20 lipca 2008, 13:54

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości