Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.
przez hadzi » niedziela, 6 czerwca 2010, 12:34
Przetrzyj opony czarną pastelą (proszkiem na pedzlu), zmatowi je.
pozdrawiam
Jerzy Ciupek
-

hadzi
-
- Posty: 457
- Dołączył(a): poniedziałek, 8 października 2007, 07:56
- Lokalizacja: Rybnik
przez neronek22 » niedziela, 6 czerwca 2010, 22:30
Panowie nie śmiejcie się za głośno ale w końcu załapałem na czym polegał problem matowego lakieru. Przed każdym malowaniem intensywnie potrząsałem pojemnikiem z lakierem zamiast tradycyjnego mieszania. W efekcie na dnie powstał osad czynnika matującego. Na swoja obronę mogę tylko powiedzieć, iż pojemnik jest w kolorze mlecznym i co bardziej ślepy tego nie zauważy. Koła już poprawione

Wot amerykańskaja technologja

-
neronek22
-
- Posty: 49
- Dołączył(a): czwartek, 4 lutego 2010, 12:27
przez dewertus » poniedziałek, 7 czerwca 2010, 08:21
Ciekawy model i mnie się podoba. Duże słowa uznania za wytrwałość w budowie modelu vacu - ja kilka razy próbowałem, ale nigdy nie udało mi się ukończyć, o jakości nie będę nawet wspomiał

Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
-

dewertus
-
- Posty: 3896
- Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
- Lokalizacja: Warszawa
przez qalimar » wtorek, 22 czerwca 2010, 22:53
Porównując zdjęcie i model widać nieścisłość pod wiatrochronem. W realu było tam jakby bardziej pusto....
Pzdr
Mariusz Kalinowski

-

qalimar
-
- Posty: 208
- Dołączył(a): wtorek, 6 kwietnia 2010, 16:50
- Lokalizacja: Rügenwalde in Pommern
-
przez Manfred » środa, 23 czerwca 2010, 08:54
Kiedyś miałem ten model w rękach. Wzdrygnęło mną i odłożyłem go na sklepową półkę. Ty ten model skleiłeś i pomalowałeś. Zdając sobie sprawę z ogromu pracy i zainwestowanych pokładów cierpliowści składam Ci szczere gratulacje i wyrazy podziwu. Z taką werwą można osiągać szczyty.
-

Manfred
-
- Posty: 145
- Dołączył(a): sobota, 24 maja 2008, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
przez neronek22 » środa, 23 czerwca 2010, 23:34
Panowie słowa uznania są największą zapłatą za włożony trud. Jednak powiem szczerze obecnie stres vacu to raczej sfera psychologiczna. Ne będę łgał ze to hasegawa ale paradoksalnie model budowało się wyjątkowo prosto i bezstresowo. Co do wiatrochronu to tu nie będę polemizował. Mam zdjęcia kabiny z wiatrochronem p7 i tak ją wykonałem. Po uwadze kolegi przyjrzałem się fotce i możliwe że iny wiatrochron to również inne rozwiązanie w samej kabinie ale niestety takiego zdjęcia nie spotkałem. Możliwe ze rodzaj owiewki od p11 łączył się z deską rozdzielczą też bardziej 11-tkową gdzie owiewka łączyła się z burtami i od góry nie była zamknięta blachą. Niestety ja na żadne foty z tym związane nie trafiłem a w klasycznej owiewce od góry kabina była zamknięta blachą. To tylko dowód iż konstrukcje pzl-ek to wbrew pozorom jeszcze wiele nierozwiązanych zaskakujących zagadek. Wnioskowanie, że tak było w poprzednim modelu w naszej polskiej radosnej twórczości nie bardzo ma sens czego dowodem może być historia produkcji p.11B
-
neronek22
-
- Posty: 49
- Dołączył(a): czwartek, 4 lutego 2010, 12:27
przez el Rozito » czwartek, 24 czerwca 2010, 09:50
Niezawodnym sposobem na zmatowienie i przybrudzenie jednocześnie jest Patina Negra Vallejo rozrzedzona wodą (ja dodaję jeszcze glaze medium vallejo dla poprawy układania się specyfiku).
Pozdrawiam, Michał.
-

el Rozito
-
- Posty: 464
- Dołączył(a): poniedziałek, 15 marca 2010, 17:42
- Lokalizacja: Łódź
Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], mnak24, skusz i 15 gości