
spiton napisał(a):Jako inżynier chciałbym znać powód tak skomplikowanego malowania.
spiton napisał(a):1. Napisy: Polish Navy i Polska Marynarka Wojenna nie są równoległe do granicy kolorów. Co wygląda źle.
2. Sam pomysł na wprowadzenie kilku kolorów uważam za chybiony.
Jako inżynier chciałbym znać powód tak skomplikowanego malowania.

qalimar napisał(a):spiton napisał(a): Jako inżynier chciałbym znać powód tak skomplikowanego malowania.
.. personel WZL przyzwyczaił się do polewania śmigłowców zieloną farbą w całości, niech się więc trochę pogimnastykuje.
Inowrocławskie Stowarzyszenie Modelarzy Redukcyjnychspiton napisał(a):Wydawało mi się, ze w przypadku maszyn wojskowych w opracowywaniu malowania bierze się pod uwagę:
1. Kamuflaż -ofensywny, żeby zmniejszyć możliwość dostrzeżenia maszyny przez wrogów podczas ataku
-defensywny, żeby zmniejszyć możliwość wykrycia podczas obrony (bądź podczas postoju).
2.konieczne napisy eksploatacyjne
3. łatwość uzupełnienia ubytków podczas napraw i remontów.
4. O farbach pochłaniających częściowo fale radaru i innych skomplikowanych technologiach nawet nie wspominam.
5. No i może estetyka, zwiększająca prestiż, a tym samym morale użytkowników sprzętu.
Tyle wiem jako modelarz ,-)).
I ciekaw jestem jak powyższy projekt ma się do tych wytycznych.

qalimar napisał(a):spiton napisał(a):
W opinii pilotów i techników jednolite, jasno szare malowanie jest ohydne i trudne do utrzymania w czystości. Niewypał jednym słowem. Poza tym tradycja zobowiązuje, a Mi-2 w malowaniu "peełek" nie przeszedł.
qalimar napisał(a):
Inowrocławskie Stowarzyszenie Modelarzy Redukcyjnychqalimar napisał(a):... I to by było na tyle.



Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
